Jump to content

Uærlig selger på Finn


tuffff

Recommended Posts

Jeg har purret gjentatte ganger - på e-post og også en gang på SMS. Fikk ett svar tilbake på e-post fredag for to uker siden om at rulla skulle sendes straks over helga - altså mandag for nesten to uker siden - og at sendingsnummer skulle meddeles da. Siden har det vært fullstendig taust tross gjentatte purringer.

Er det meg som er idioten?

 

Jeg gir opp, fatter ikke hvorfor du ikke bare tar en tlf for å finne ut av det?.

Er det så vanskelig å fatte?

 

Mannen svarer jo ikke, tross gjentatte purringer!

 

 

Virker som det er noen her som mener at TS problemet er, mens problemet etter alt å dømme ligger hos en idiot oppe i nord som ikke klarer å oppføre seg som folk

Redigert av nomen (see edit history)

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Jeg opplevde engang en skikkelig tulling.

La seg utpå meg mens jeg var på land i haugesund, men var vekk fra båten sin før jeg var tilbake i min.

Vi satt oppe utover kvelden men så ham aldri.

Neste morgen var det fortsatt ingen ombord. Da skrev jeg brev om at vi måtte gå i tre tiden, og tlf nr der jeg ba ham ringe, før vi gikk i land.

Hørte intet. Fortsatt ingen ombord da vi kom tilbake.

Klokka ble tre. Vi måtte gå, hadde en avtale ett annet sted, men kom ikke ut. Ingen mulighet for å forhale ham på egen hånd.

Timene gikk. Så for meg både utskjelling og kjølhaling mens jeg nærmet meg kokepunktet.

Så kom han. I taxi. Med hele hodet i bandasje. Rett fra sykehuset der han hadde ligget helt siden han stupte i kaien da han skulle gå i land kvelden før.

Glad jeg ikke rakk å skjelle før han slapp til med forklaringen. Tror bandasjen ga meg det nødvendige hintet..

 

Moralen : av og til er det en godkjent forklaring på hvorfor folk oppfører seg tulling, og har du brukt den høye C for tidlig kan du ende opp med en vond smak i etterkant....

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Synes vi i Norge skal være litt stolte av vår naivititet og godtroendhet. Det er en styrke at man kan stole på hverandre både som kjøper og selger, la det forbli slik.

Enig! I en del tilsvarende tråder har trådstarter blitt angrepet for å være godtroende - men samfunnet blir utrolig ineffektivt dersom man må basere seg på gjensidig mistillit. Jeg er stolt over ordninger som baserer seg på gjensidig tillitt rett og slett bare fungerer. Jeg antar DNTs konsept med selvbetjeningshytter fortsatt fungerer; man kommer, overnatter, spiser, fører opp en liste over hva man har forsynt seg med, legger penger i en pose og går. Slikt ville ikke fungert i mange andre land!

 

Det er veldig bra at slike advarsler kommer med såpass mye informasjon (f.eks. postnummer) at andre folk som har blitt lurt av samme selger kan komme med erfaringer i samme tråd, samt evt ta forhåndstiltak ved kjøp fra samme selger - det var et tilfelle tidligere hvor det viste seg å være en gjenganger med at en person tok forskuddsbetalt uten å sende varer.

Link to post
Share on other sites

Trygg og greit med oppkrav.

Nei, man er ikke trygg mot svindel med oppkrav. Selger kan pakke inn en mursten (og slikt skjer, fra tid til annen!). Kjøper har ingen rett til å åpne pakka før den er utlevert, har ingen rett til å få pakka utlevert før beløpet er betalt, og all reklamasjon - selv om pakken bare inneholder sten og papir og pakkes opp mens postmedarbeideren ser på - blir en sak mellom kjøper og selger. Oppkrav er en tjeneste som koster, uten at det gir noen særlige fordeler ifht forskuddsbetaling.

Redigert av tobixen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er det så vanskelig å fatte?

 

Mannen svarer jo ikke, tross gjentatte purringer!

 

 

Virker som det er noen her som mener at TS problemet er, mens problemet etter alt å dømme ligger hos en idiot oppe i nord som ikke klarer å oppføre seg som folk

 

 

Jeg mener definitivt ikke at TS er problemet, og opplever at ingen andre mener det heller, men undrer meg svært mye over vegringen over å ta en telefon.

 

Purringer på mail kan være så mangt som gjør at folk ikke får tilgang til, så derfor mener jeg det er viktig å riktig å ta en samtale, for å få avklaring og være 110 % sikker. Når det skal være sagt, lukter denne saken som svindel, så jeg støtter TS, men undrer meg over at ikke han prøver å ringe å prate med fyren for å få en avklaring, og ikke bare sitte å vente på svar i mailboksen.

Bruk vest!

Link to post
Share on other sites

Jeg venter ikke på noe svar i mailboksen. Jeg venter på en pakke på posten. En telefonisk tet a tet, med annonsøren ser jeg ingen verdi i. Men vi mennesker er satt sammen på så forskjellig vis.

 

Med all respekt.

 

Da er du heller ikke interessert i en løsning på problemet.

Link to post
Share on other sites

Jepp, enig, nå må jeg si at du begunner å bli litt patetisk tuffff. Som sagt, ingen støtter svindel, men når du navngir folk, og i tillegg nekter å ta den telefonen, da mister du min respekt. Jeg tror godt du kan ha rett, men du la ut navnet, uten at du vil ta en telefon for å sjekke.

Bruk vest!

Link to post
Share on other sites

Det skal ikke være nødvendig å ta den telefonen - varen skal sendes på avtalt tid - men jeg er noe enig i de andre her, det kan kanskje være det lille som skal til for å få løst saken.

 

Jeg lider selv litt av telefonfobi, vegrer meg som regel å ringe dersom jeg tror saker kan løses skriftlig, så jeg kjenner meg igjen der :-)

Redigert av tobixen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Til dere som måtte tro mannen er både syk og på ferie så kan jeg berolige dere med at han ikke er det, mannen lever i beste velgående og befinner seg i landet.

Han publiserer på FB, så han har også nettilgang.

Sånn jeg ser saken er han en åpenbar nettsvindler som fortjener å bli hengt ut.

Link to post
Share on other sites

Hvordan vet du at det er han (det navnet) som publiserer, kan være en annen som står bak? Igjen, det handler ikke om hva vi tror eller ikke, men det handler om å gjøre det man kan for å finne ut hva som er saken, og ikke bare legge ut et navn på et svært synlig forum før man vet hva som er fakta. Det gjelder å være 110 % sikker. 

 

Jeg tror også dette kan være svindel, men forstår ikke vegringen mot å borre mer i hva som er saken.

Bruk vest!

Link to post
Share on other sites

 

Timene gikk. Så for meg både utskjelling og kjølhaling mens jeg nærmet meg kokepunktet.

Så kom han. I taxi. Med hele hodet i bandasje. Rett fra sykehuset der han hadde ligget helt siden han stupte i kaien da han skulle gå i land kvelden før.

Glad jeg ikke rakk å skjelle før han slapp til med forklaringen. Tror bandasjen ga meg det nødvendige hintet..

 

Moralen : av og til er det en godkjent forklaring på hvorfor folk oppfører seg tulling, og har du brukt den høye C for tidlig kan du ende opp med en vond smak i etterkant....

Greit nok, men med mindre han var bevisstløs frem til han kom i taxi burde ha sørget for at noen ga beskjed til dere.

 

For noen år siden var jeg i en frontkollisjon hvor en kar sovnet i en sving og traff meg i fronten. Vi hadde 80-90 begge to. Dette var tidlig ettermiddag og lyset gikk for å si det slik.

 

I rimelig heftig morfinrus, med to punkterte lunger og et titalls beinbrudd var noe av det første jeg utpå kvelden fikk snøvlet til mine pårørende som var kommet, var at de måtte gi noen beskjeder ang avtaler jeg hadde dagen etterpå.

 

I lys av det som hadde skjedd var ikke disse avtalene spes viktige, men følte veldig for at folk ikke skulle stå og blomstre og lure dagen etterpå. Helt ved meg selv var jeg jo ikke for da hadde jeg skjønt at de rundt meg allerede hadde eller ville sagt fra til de relevante rundt meg.

 

Hadde båten min ligget utenpå noen hadde jeg nok krevd å få kjørt sjukesenga ned i havna pronto, Hehe

 

Folk er forskjellige. Skulle det vise seg at fyren TS handlet med er avgått eller ligger i koma er han nok unnskyldt.

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Jangul, jeg har nesten akkurat fått sjøsatt, og har ikke fått koblet opp strøm på piloten enda. Klart du får tilbakemelding når jeg har testet. Jeg kjøpte en båt i høst som har krevd litt mer enn jeg regnet med. Når det er sagt så behøver ikke tråden fortsettes for min del. Jeg har fått løpt av meg litt frustrasjon. Og som jeg sa til et medlem på IM tidligere i dag, så hadde det aller beste vært om jeg har driti meg skikkelig ut og at annonsøren faktisk virkelig har vært forhindret i å sende rulla. Da legger jeg meg virkelig flat med rulla i handa.

Link to post
Share on other sites

Til dere som måtte tro mannen er både syk og på ferie så kan jeg berolige dere med at han ikke er det, mannen lever i beste velgående og befinner seg i landet.

Han publiserer på FB, så han har også nettilgang.

Sånn jeg ser saken er han en åpenbar nettsvindler som fortjener å bli hengt ut.

 

Kan bekrefte at han er i øyensynlig beste velgående og på jobb. Ser ham nesten daglig.

Så det er jo en merkelig sak som sikkert har en eller annen forklaring.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...