Gunga Din Svart 3.August.2015 Link til dette innlegget Svart 3.August.2015 takka vet jeg proff program eller OpenCPN får høre med Navico supporten Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
niasjan Svart 4.August.2015 Link til dette innlegget Svart 4.August.2015 Hei. Er det noen som har erfaring med B&G Zeus 12 og Gofree Wifi enhet. Vet at jeg ikke kan styre B&G fra plotter, men lurer på om jeg får speilet bildet fra B&G. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.August.2015 Link til dette innlegget Svart 4.August.2015 jeg har B&G zeus2 o GoFree....... (du skrev 12...??) du kan styre B&G fra Ipad eller androidplatte men ikke fra Iphone...der er det ren speiling Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
niasjan Svart 4.August.2015 Link til dette innlegget Svart 4.August.2015 Tror du har en nyere modell. Tror min er den samme som Simrad NSE 12. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.August.2015 Link til dette innlegget Svart 4.August.2015 kjøpte min i år...... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
GeirT Svart 7.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2015 Men kan ikke skjønne hvorfor den presenter ett AIS mål o ikke ett annet da de ligger side ved side....noe lurt er det Kan det være AIS-A som vises og AIS-B som ikke vises ? Sitér dette innlegget Geir Link to post
GeirT Svart 7.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2015 (redigert) alle mål ligger i NMEA2k-systemet for de videresends til GoFree og kommer opp på OpenCPN !? Jeg får hverken HDG, GPS eller AIS inn på OpenCPN fra GoFree'en - hvordan har du programmert IP portene ? Jeg har satt UDP og 0.0.0.0 port 7077 og da kommer radar signalene inn, men jeg må hente alt annet via serie porten... må det settes noe spesiellt på NSS'en for at signaler skal gå fra NMEA2K til IP/GoFree ? Redigert 7.August.2015 av GeirT (see edit history) Sitér dette innlegget Geir Link to post
Gunga Din Svart 7.August.2015 Link til dette innlegget Svart 7.August.2015 jeg har ip 192.168.0.10 port 10110 får alt o funke på PC'n posisjon AIS radar (kan til og med styre radarn fra PC'n) etc etc i OpenCPN.............. men har merket att MFD'n ikke får med seg alle AIS-mål som ligger i systemet Simnet (NMEA2k) se på denne bilden som jeg tok med kameran Arrandir ser jeg i OpenCPN men ikke i MFD'n .....har andre Ais-mål på kortere o lenger distanse,....... hvorfor ?? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
abbor Svart 8.August.2015 Link til dette innlegget Svart 8.August.2015 Plotteren har filtreringsfunksjoner for hvilke AIS mål som skal vises, du må sjekke instillingene for dette under fartøy menyen. Har du 3.0 software versjonen som kom for en uke eller to siden? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 9.August.2015 Link til dette innlegget Svart 9.August.2015 har sjekket alt på 'filter'-siden....... har garantert ikke seneste versjonen har vart ut å seilt hele siste tiden, skall oppgradere software så fort mulighet gis tror att det er en 'bug' i den versjonen som ligger inne........... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
abbor Svart 9.August.2015 Link til dette innlegget Svart 9.August.2015 Siden du har WiFi-1 adapteret kan du oppgradere direkte fra plotteren når du har tilgang til WiFi eller via mobilt hotspot. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 9.August.2015 Link til dette innlegget Svart 9.August.2015 jepp jeg vet.....men ville gjøre det i hjemmehavn...hvis jeg skulle misslykkes Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 10.August.2015 Link til dette innlegget Svart 10.August.2015 nytt spm...dere som er flinke i data hvis jeg setter GoFree i Gateway-mode kan jeg da for eks. koble in Ice-net i den andre kontakten .......og ha både båt-data og internet.... på WiFi ?? så her står det Gateway mode: The first Ethernet port is treated as a WAN port, the second Ethernet port and the wireless interface are bridged together and are treated as LAN ports. WAN port and LAN port use different subnets. This mode will do an address translate and route the packets to different subnet. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Team Colibri Svart 11.August.2015 Link til dette innlegget Svart 11.August.2015 Ikke samtidig. Så vidt jeg har forstått takler bare GoFree en variant av gangen. Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
-Luna- Svart 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 Er det noen som vet om video inngangen på plotteren kan overføres med gofree? Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Bonus Svart 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 Er det noen som vet om video inngangen på plotteren kan overføres med gofree? GoFree speiler jo skjermbildet på plotteren. Har du et videobilde på plotteren, så burde jo det være likt på en iPad via GoFree. Har ikke prøvd dette selv, men antar at det bør være slik. Sitér dette innlegget Link to post
-Luna- Svart 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 Det antar jeg også. Bare merker meg at video er ikke listet opp som en av mulighetene når man leser på siden deres. Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.