Jump to content

Navico/Simrad - GoFree WiFi enhet

GeirT

Recommended Posts

alle mål ligger i NMEA2k-systemet for de videresends til GoFree og kommer opp på OpenCPN !?

Jeg får hverken HDG, GPS eller AIS inn på OpenCPN fra GoFree'en - hvordan har du programmert IP portene ?

Jeg har satt UDP og 0.0.0.0 port 7077 og da kommer radar signalene inn, men jeg må hente alt annet via serie porten...  må det settes noe spesiellt på NSS'en for at signaler skal gå fra NMEA2K til IP/GoFree ?

Redigert av GeirT (see edit history)

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

jeg har

ip 192.168.0.10

port 10110

får alt o funke på PC'n  posisjon AIS radar (kan til og med styre radarn fra PC'n)   etc etc  i OpenCPN..............

men har merket att MFD'n ikke får med seg alle AIS-mål som ligger i systemet  Simnet (NMEA2k)

se på denne bilden som jeg tok med kameran

Arrandir ser jeg i OpenCPN men ikke i MFD'n .....har andre Ais-mål på kortere o lenger distanse,.......

hvorfor  ?? :confused:

arrandir.jpg

S/Y Gunga Din

nytt spm...dere som er flinke i data :smiley:

hvis jeg setter GoFree i Gateway-mode

kan jeg da for eks. koble in Ice-net i den andre kontakten .......og ha både båt-data og internet.... på WiFi ??

så her står det

Gateway mode:

The first Ethernet port is treated as a WAN port, the second Ethernet port and the wireless interface are bridged together and are treated as LAN ports. WAN port and LAN port use different subnets. This mode will do an address translate and route the packets to different subnet.

S/Y Gunga Din

• 9 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...