Hopnic1 Startet 26.Juni.2015 Del på Facebook Startet 26.Juni.2015 (redigert) Min Yanmar 4LHA-DTP, har siste år blitt for varm ett par ganger. Etter normal oppvarming og så aukande turtal, fortsatte temp-måler å stige mot 100 grader. Når alarm ulte, slakka vi fort ned. Ingen synlege lekkasjer. Neste dag gjekk oppvarminga som normalt og tempmeter stoppa som vanleg på litt under 80 grd. også etter vidare fullt turtal. Eg har høyrt at deffekte termostater kan låse seg i åpen stilling. Men, Kan termostater sporadisk henge seg fast i lukka stilling? Eller kva anna kan gi slike «av og til-feil» i kjølesystemet? Redigert 26.Juni.2015 av Hopnic1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Iv Erland Svart 27.Juni.2015 Del på Facebook Svart 27.Juni.2015 kan henge seg opp i lukket stilling, evnt sjøvannsimpeller kan kile seg og ikke rotere skikkeligt,tempgiver kan også vere defekt, Sitér dette innlegget Link to post
båt 45 Svart 27.Juni.2015 Del på Facebook Svart 27.Juni.2015 kan bare være noe som har lagt seg foran sjøvanns inntaket ,når du så har slakket av så pumpa ikke suger så hardt kan det ha forsvunnet Sitér dette innlegget Link to post
Hopnic1 Svart 27.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2015 Takk for gode tips. Har alt skifta impeller, så eg får sjekke meir termostat og sjøvannsinntak. Har nokon forsøkt å sette trykkluft nedover inntakslangen for å rense botninntaket. Hopnic1 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.