Jump to content

Elektrisk grill og vaffeljern i uthavn.

Mr.Andersen

Recommended Posts

Vi burde lage et nytt signalflagg eller to. Et som sier noe slikt som "Vi er hyggelige og tåler litt støy" og et som sier noe slikt som "Ikke bråk, hold kjeft". Og kanskje et som sier "Bare bråk dersom dere serverer vafler".

Jeg trekker de foregående forslagene og foreslår heller et som sier "Vi har vafler".

Genialt Midtpinne!

Bør også ha flagg for:

- Du kan kjøre aggregat og spille musikk så lenge jeg kan bestemme musikktype

- Du kan ikke kjøre aggregat, men det kan jeg

- Kjør aggregat, men KUN vafler og ankerdram

- Vi kjører aggregat, du får AquaVitae

- Nettbrettlading pågår, pell deg unna

- Alternativt, nettbrettlading pågår, send over kidsa

- Jeg kjører aggregat, vil du at admiralen tar oppvask hos deg?

- Jeg gir faen!

- Har ikke aggregat, men skriker og bæljer for å kompensere

- Har nytt aggregat og det skal pokkers meg testes ut

- Si i fra når det passer at jeg kjører aggregatet en stund

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Behov respekterer jeg.

Men det jeg kaller konstruerte behov sliter jeg med å respektere.

Hva som er behov og hva som er unødvendig luksus derimot er en diskusjon basert på subjektiv oppfatning.

Der blir vi neppe enige!

Du er flink med pennen. Og vi er nok mere enig en du tror. :yesnod:

Som nevnt tidligere I tråden jeg har et Mase stillegående fast installert aggregat. Det har ikke vært I bruk de to siste sesongene, nettopp fordi jeg syns det er forstyrrende både for meg og andre.

Denne og mange andre tråder handler om å forsvare egen adferd som akseptabel, men ikke andres. Der jeg ferdes spør gjerne folk om det er greit med høy musikk eller tomgangskjøring, og er det noen som blir forstyrret så sier de ifra og det løser seg som regel greit. Når jeg leser at folk her på båtplassen blir så irritert eller sint, så tenker jeg at disse kan ikke ha det godt med seg selv.

Når jeg leser at folk her på båtplassen blir så irritert eller sint, så tenker jeg at disse kan ikke ha det godt med seg selv.

Vi har det nok helt greit med oss selv. Det er alle disse andre (de med aggregat f.eks) vi har problemer med.. :giggle:  :lol:  :lol:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Da konkluderer jeg med følgende:

-irritasjon over unødvendig støy fra aggregat skyldes misunnelse.

-da har man det ikke godt med seg selv.

Da blir nok løsningen å kjøpe aggregat, montere det et sted det høres ekstra godt og fyre det opp i tide og utide bare for å vise at jeg har det godt med meg selv. Da blir jeg nok kongen av uthavna;-))

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Det er vel kanskje flere måter å håndtere kjølvann/eksos der noen er bedre enn andre?

Ligger i Dragsund nå og en båt på andre siden av kulpen her har startet opp sitt aggregat der kjølvannet spyles ut over vannlinjen på siden av båten. Kunne kanskje vært lagt under platformen? Eller under vann?

Er som å høre på en liten påhenger som står å durer, men med litt mer vannplasking. De som sitter på brygga foran båten hører nok ikke mye, men for oss på andre siden av kulpen her er det godt hørbart.

Uten at jeg bryr meg nevneverdig ? Litt vanskelig å høre med iphoneopptak fra andre siden av kulpen kanskje...

Kk

Redigert av KongKing (see edit history)

Hanto: Det er nok stor forskjell på fastmonterte aggregater. Hvis du har et med slik installasjon Vantro beskriver lengre opp tror jeg man må spise fluesopp for å klare å bli hissig, men de som har eksosen rett ut fra skutesiden kan gi en veldig plagsom during og ressonans om man ligger ved siden av. Men det høres ikke noe særlig om man er i den båten selv, så de som måtte få klager på dette stiller seg kanskje litt undrende   :confused:

Men, nå begynner ferien. Da pakker jeg båten og tar med dykkerutstyret. Bensindrevet dykkekompressor vil bli plassert på land akkurat der det passer meg, den kommer nok til å overdøve alle aggregater i synlig avstand :lol:  Men, dette er nødvendig støy, så det må jo være greit :lol:  :lol:

Og når jeg er ferdig med å fylle flaskene mine, sånn utover kvelden en gang når havet ligger flatt, alt kunne vært idyllisk, og alle som hadde tenkt å sitte på land og grille sitter inne i båtene sine med ørepropper og Bose qc og gråter, da skal det være stille altså, for da skal jeg ha fred!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...