Jump to content

AQ131A m ed 275 drev Volvo Penta går varm ved belastning.

Rfont

Recommended Posts

Hei, artsfrender! Jeg sliter litt med å få kontroll på kjølingen av min AQ131A med 275 drev Volvo Penta. Saken er at ved liten belastning så virker alt tilsynelatende ok, men så fort hastighet økes - stiger temperaturen deretter. I går kokte den. Lot den stå en stund og fikk på nytt vann - startet med en gang som intet var skjedd?!? Har sjekket sjøvannsfilter - OK, spruter betraktelig opp uten lokk :-) Ser ikke ut til å være noen lekkasje, som jeg kan se. KAN, tenningen/fordeler påvirke driftsttempetatur ved økt belastning? Setter veldig stor pris på om noen kunne ha erfaring med dette - og ikke minst en løsning i disse soldager.

Hei, Hadde et lignende problem på min aq 131, der hadde de snudd vanninntaket ( Silen ) under båten feil vei slik at den ikke fikk kjølevann under fart. sjekk dette. Ellers må du sjekke impelleren at den er ok og at det ikke er noen lekasjer, "falskluft " da dette er en sugepumpe.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...