olenyg Startet 29.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2015 Nimbus Nova 33 med Sleipner P55 baugpropell; la til med baugpropell om ettermiddagen, neste morgen er den livløs. *Ny batteribank (ikke dedikert batteri) *Sikring på tavlen OK *Ingen korrosjon eller annet på motor og kabler, ser ut som ny *Det sitter ingen sikring i baugen, kun releet på motoren *Alle koblinger tatt av og på Alle tips mottas med stor takk! Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 29.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2015 Det ligger en feilsøking manual her http://www.imtra.com/Collateral/Documents/English-US/Products/SP_Troubleshooting_Guide_pre-IPC_4-wire.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Cheng Svart 29.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2015 Sjekk om børstene i thrustermotoren beveger seg fritt og ligger inntil commutator. Ev sjekk om thermoreleet er gåent. Her en en annen tråd om thermoswitch: https://baatplassen.no/i/topic/119265-feil-p%C3%A5-sleipner-baugpropell-bytte-termobryter/ - finner og en feilsøkingsguide for thermoswitchen i post #4 Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 29.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2015 (redigert) Har du tittet på propellen, plastpose eller tang ? Jeg har sikringen i batterikassen bak med kabler fremover Redigert 29.Juni.2015 av Seasu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
peso Svart 29.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2015 Enten er hovedstrømsbryteren defekt, eller så er styrepanelet defekt. Har ingen tro på at motoren har tatt kvelden uten forvarsel, tror heller ikke releet har sluttet å fungere begge veier samtidig. Begynn feilsøk ved baugpropell. Slå av hovedbryter. Koble fra hurtigkobling til styrepanel. Bruk en liten ledningsstump til å legge forbindelse mellom rød og hvit ledning på hurtigkobling som vender mot motor. Slå på hovedstrømsbryter, hvis rele og motor er i orden vil baugpropell dra til styrbord. Da er styrepanelet defekt. hvis ingenting skjer, prøv å koble kabel fra baugpropell til en annen hovedstrømsbryter. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 29.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2015 Hørtes litt trist ut egentlig, -Sleipner sovnet stille inn i natt- Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ternen32 Svart 29.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2015 Styrepanelet som har gått dukken? hadde samme greia med flybridge panelet mitt i fjor. Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
baatsman Svart 29.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2015 Bank forsiktig med en gummihammer på motor. Hender den kan sette seg. Står også i brukerveiledningen. Hos meg røk interface kortet. Svarte lille boksen mellom releene. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Chiefengineer Svart 30.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2015 Hadde samme problem på en Sleipner hekkthruster. Børstene hadde satt seg i motoren. Ordnet det en gang, da det hendte gang nr .2 røk den ut og ble byttet med en helt ny motor. Sitér dette innlegget Link to post
TomF Svart 30.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2015 (redigert) Lys på panelet.... ? Så er jo strømmen på plass der. Jeg hadde et tilsvarende problem og da var det termostatebryter som var gåen (trodde det var varmt hele tiden). Den kan du enkelt sjekke ved å ta den brune ledningen som går fra relet og inn i toppen av motoren og legge den til jord. Hvis der virker da er det ny termostatbryter som gjelder. Edit: ser jo allerede at det er kommet som forslag lenger opp ? Redigert 30.Juni.2015 av TomF (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rag Svart 30.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2015 Min Sleipner har "dødd" to ganger. Begge gangene har det vært jeg selv som har kommet borti hovedbryteren uten å merke det. Baugpropellen kobled oftest til startbatteriet og det står en bryter på plusskabelen et eller annet sted nært startbatteriet. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 30.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2015 Min Sleipner har "dødd" to ganger. Begge gangene har det vært jeg selv som har kommet borti hovedbryteren uten å merke det. Baugpropellen kobled oftest til startbatteriet og det står en bryter på plusskabelen et eller annet sted nært startbatteriet. Har hendt noen ganger hos meg også da brytere til baug/hekkthrustere står slik til at man uforvarende kan komme borti den i storesrom. Sitér dette innlegget Link to post
olenyg Svart 6.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2015 Her var det mye bra, takk for fine innspill. Da tar jeg fatt på feilsøking, takk skal dere ha! Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 6.August.2015 Link til dette innlegget Svart 6.August.2015 Hos meg røk interface kortet. Svarte lille boksen mellom releene. Hva kostet denne, nysgjerrig spurt? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.