PlattLens Startet 1.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2015 Har hatt problemer med å få starteren til å slå inn. Trudde derfor at starteren min var slitt, og gikk til innkjøp av en ny. Byttet den i går, men den nye starteren slår kun inn av og til og slipper når den får skikkelig tak. Jeg trur derfor at startkransen er noe slitt. Er det noen annen mulighet enn å bytte denne? Og må jeg da ha ut motoren?. Råd og tips tas i mot med takk, da det ser ut som om ferien ryker! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 Motoren stopper som regel på samme sted hver gang, og da blir fort 5-6 tenner ekstra slitt. Hvis det er grader på disse pga slitt drev på den gamle starteren kan det hjelpe å file dem til litt slik at tannhjulene går lettere I inngrep. Ellers så kan det jo være styrestrømmen til innslaget du sliter med, dårlig kontakt I tenningslås f.eks. Test med en ledning direkte fra batteri med en bryter på. Funker det da, trenger du nok ny tenningslås. Eller en separat startknapp, for å gjøre det billigere;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
PlattLens Svart 1.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 Takk for tips :) Har testet styrestrømmen, ved å koble direkte i fra batteriet. Men dette ga ikke noen positive utslag dessverre. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 1.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 Må du bytte eller kan tennene friskes opp? Det er en i Sandvika som har mye deler til disse motorene, kjøp et brukt svinghjul. Sneve tror jeg navnet er. Superservice Eller så finnes det en som har mye motor på Stathelle. Gamle lokalene til Rughtvedt kolonial der det nå er Classic American Cars. Sitér dette innlegget Link to post
PlattLens Svart 2.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2015 Tennene ser egentlig veldig fine ut, men er nok noen grader et sted! Skal prøve å se om jeg får filt litt . Det er slitt helt ytters på tannhjulet, så virker som om den ikke får slått skikkelig inn. Håper virkelig jeg slipper å bytte kransen. Takk for alle gode råd og tips. Får prøve etter helgen, har fått lånt en annen seilbåt og vil nyte det gode sommerværet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.