Jump to content

...når det er DAMA som styrer skuta...


våtola

Recommended Posts

Har hatt 2 jenter ombord i sommer som forlangte å overta roret, og det syntes jeg var helt topp!

 

1. "Jeg vil styre, men bare hvis det ikke er båter eller brygger eller noe annet i nærheten!"

 

2. (-etter at jeg hadde kommet med en vennlig henstilling om stø kurs): "Hva skal jeg da bruke rattet til hvis vi bare skal gå rett framover?"

 

Jeg har sannsynligvis en bare liten pedagogisk utfordring, begge to er glade i båten og selvfølgelig dreier det seg bare om litt kunnskap og øvelse, det gjelder bare å finne damer som virkelig er interessert! - eller motivere den dama vi har!

Link to post
Share on other sites

Er det et hemmelig triks for å få fruen til å overta styringen?  Som regel er det jo QB som bestemmer hvor vi skal, oghvor vil skal eller ikke skal legge til, og hvordan og med hvilken ende frem eller bak etc etc etc.  :rolleyes:

 

Worse vil jo helst egentlig lese avisen, ta en lur, tylle ned en kopp kaffe og i øvrig nyte utsikten; alt mens skibets navigasjon holdes under overoppsyn.  Så det hadde passet godt om QB tok ratt og spaker i hende.

 

Så hva er trikset?? :confused:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg må si at gode Worse er mester i å sette ord på saken. Har akkurat det samme problemet. Kona bestemmer hvor vi skal, jeg kjører. Har prøvd det motsate men med svært dårlig hell - og ikke minst erfaring. Har nå en sønn på 10. Han gjør faktisk en strålende jobb. Datter på 13 er tør ikke. hmmm.

 

Må være noe i genene det her. :lol:

Link to post
Share on other sites

Dama tar gjerne roret når som helst. Jeg kan sitte foran på båten med kaffekoppen og fiskestanga sammen med eldstesønnen, og om vi skal flytte oss starter hun båten og kjører dit vi tror det er mere fisk.

 

Samme med lengre transportetapper. Hun fyrer opp, tar ut kursen og får lørja i plan. Ingen problemer, slik må det være. Tenk om en kastevind blåser far på sjøen eller lignende, huttetu.

 

Men jeg har fortsatt etter 4 år ikke fått henne til å legge fra eller legge til. Jeg mener hun behersker båten såpass godt at det ikke er noe problem, men hun er bekymra for tilskuerne. Prestasjonsangst kalles det...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...