Jump to content

OT. Møkkavær


Tore Harang

Recommended Posts

1. pinsedag: Klokken er 14.00 og det er skyfri himmel og et STRÅLENDE vær her i Oslo området. Her i Skedsmo er det nå 18 grader celsius i skyggen    :yesnod:      :seeya:

<{POST_SNAPBACK}>

På Moldefjorden er det striregn, 4 grader og ingen tegn til bedring. Sånn har det vært lenge nå. Blir stadig oftere hjemsøkt av vonde tanker som "hvorfor kjøpte jeg båt", "kan kanskje få en bra pris hvis jeg selger nå" osv. Skjønner?

Trenger snart krisehjelp.

Link to post
Share on other sites

Værtegn av Kjell Aukrust:

"Når skaren bærer voksen mann ved St.Hans, blir det sen vår"

 

Regnet her i Bergensområdet er til en viss trøst for de av oss som ikke kunne komme oss på sjøen fordi vi allerede hadde den lungebetennelsen de som er ute nå risikerer å få......

 

(Men, blir det bedre i morgen, får betennelse være betennelse, og så får man heller satse på det gamle medisinske rådet mot det meste: "En sjøreise i avslappede omgivelser")

Laholm

Link to post
Share on other sites

Nå skal vi "søringer" ikke være så eplekjekke her da :lol: Neste helg kan det være motsatt. Joda, det har vært strålende vær i helga. Særlig i går var det sommer på palmekysten :cool: med lite vind og strålende sol med + 15-16, men i dag har nå kulingen vært frisk.

Link to post
Share on other sites

:wink:

Litt nysnø 15. mai er ikke noe å ta på vei for.

Jeg har opplevet å bli hjemme 17. mai fordi jeg nektet å skifte tilbake til vinterdekk.

For ikke å nevne våren 1997. På denne tiden var snørekorden på 2,5 meter i Tromsø bare 2 uker gammel. Folk måtte grave dype hull i snøen for å nå festet på flaggstanga 17. mai.

Dette er ikke overdrivelse.

Faktisk var det flere som var alvorlig bekymret for at de aldri fikk se bar mark igjen.

Nei, nå venter jeg bare på at forkjølelsen slipper taket, så blir det seiling.

Link to post
Share on other sites

Ikke mye motto på fjorden i dag. Pluss 4 grader i Sandspollen og regn og blåst fra nord. Godt å sitte hjemme.

Kort oppsummering av pinseturen blir allikevel i overkant av forventet.

 

På solid plusside setter jeg lørdagens kortesjetur fra Rødtangen, gjennom Svelvikstrømmen til Dramstadbukta. En imponerende tur.

Vil samtidig takke alle som soledarisk stilte opp. Rundt 150 båter!! :flag::flag:

 

Kommer med bilder fra arrangementet om kort tid.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Nettopp hjemkommet etter avbrutt pinsetur. Dro ut torsdag, og har hatt herlige dager på Kommersøy ved Holmestrand. Men i morges våknet vi til 5 grader pluss, yr og nordavind. Så da valgte vi å dra over fjorden og hjem selv om planen var 17. mai på Kommers. Da dette var den 7. helgeturen på rad, var vi ikke så paniske på å utnytte hver time og dag.

 

Ganske friskt over mellom Tofte og Son foresten. Opp til 14m/s nordavind med 1m sjø på tvers midtfjords. Glad det ikke var sønnavind, da hadde nok sjøen blit grøvere.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...