Jump to content

Gjestehavn i Skien? Trenger plass til en 25 foter


TomF

Recommended Posts

Jeg trenger plass til båten fra torsdag 30.07-fredag 31.07 i Skien.

 

Når jeg prøver å søke gjesteplasser så ser det ut som det finnes noen på,det som kalles Langbryggene.....men ikke veldig mange plasser.

 

Er det noen som kjenner området? Er det sannsynlig at jeg får en plass? Kan man reservere på forhånd?

Redigert av TomF (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nesten alltid plass innerst ved fossen på selve gjestebryggene. Men tidevis veldig sterk strøm om det er mye vannføring. Går å legge til alene, men er noen ganger litt utfordring om en skal inn mellom to båter.

 

Om en er skeptisk til strømmen, eller fullt. Så er det flust av plass noen 100m lenger ut på jernbanebrygga. Der det er et stort åpent område på kaien. Det er svært skjeldent det kommer større båter inn hit. Og eneste som bruker plassen der er henslengte stjålne båter som er forlatt.

Om en ender opp der vil jeg anbefale å sove i båten på natta. For er ganske usjenert, og utsatt for besøk av natteranglere har jeg hørt.

 

 

Den lille utstikkerbrygga og tilhørende brygge langs med bygget ved tollboden mellom gjestebryggen og jernbanebrygga er jeg usikker på om er gjestebrygge, eller privat?

Redigert av Jan E. (see edit history)

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

 

 

Legg deg på brygga til venstre i bildet heller enn den rett i mot blokkene. Kan være vrient å ta i fra mot strømmen. Om det ikke er plass legg deg heller mot steinbryggene litt lengre ute til styrbord på vei inn[/

 

 

 

Har heller aldri hatt problem med å finne plass ved langbryggene. Og turen opp elva er ganske ok etter at det er ryddet og shinet en hel del. Porsgrunn har ryddet kraftig men også i Skien hjelper det selv om der er mye igjen...

 

Brygga til venstre er best ja. Blir litt stryk fra kraftverket i mølla på den rett frem, men ikke så ille at det er plagsomt.

Var strøm og vann i stolpene på brygga der på torsdag og helt gratis å ligge der i et døgn.

Wc finner du rett ved den hvite iskiosken. Ikke innbydende, så et godt alternativ er hotellet rett bak som tilbyr wc og dusj for 125 inkl håndklær.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...