TomF Startet 8.Juli.2015 Del på Facebook Startet 8.Juli.2015 (redigert) Jeg trenger plass til båten fra torsdag 30.07-fredag 31.07 i Skien. Når jeg prøver å søke gjesteplasser så ser det ut som det finnes noen på,det som kalles Langbryggene.....men ikke veldig mange plasser. Er det noen som kjenner området? Er det sannsynlig at jeg får en plass? Kan man reservere på forhånd? Redigert 8.Juli.2015 av TomF (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
godthaab- Svart 8.Juli.2015 Del på Facebook Svart 8.Juli.2015 Det er stort sett alltid flust med plass, kan ikke huske og ha sett den har vært full. Noe så sjeldent som gratis gjestebrygge med strøm og vann. Flytebryggene innerst mot sentrum ved fontenene. :) Sitér dette innlegget Prosjekt: Godthaab Link to post
Jan E. Svart 8.Juli.2015 Del på Facebook Svart 8.Juli.2015 (redigert) Nesten alltid plass innerst ved fossen på selve gjestebryggene. Men tidevis veldig sterk strøm om det er mye vannføring. Går å legge til alene, men er noen ganger litt utfordring om en skal inn mellom to båter. Om en er skeptisk til strømmen, eller fullt. Så er det flust av plass noen 100m lenger ut på jernbanebrygga. Der det er et stort åpent område på kaien. Det er svært skjeldent det kommer større båter inn hit. Og eneste som bruker plassen der er henslengte stjålne båter som er forlatt. Om en ender opp der vil jeg anbefale å sove i båten på natta. For er ganske usjenert, og utsatt for besøk av natteranglere har jeg hørt. Den lille utstikkerbrygga og tilhørende brygge langs med bygget ved tollboden mellom gjestebryggen og jernbanebrygga er jeg usikker på om er gjestebrygge, eller privat? Redigert 8.Juli.2015 av Jan E. (see edit history) Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
TomF Svart 8.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2015 Det høres jo ut som mulighetene er gode da. Det er jo ikke så mye uthavnmuligheter der så er avhengig av å finne en plass på gjestebrygge. Skjønner det da slik at det er flytebrygge med utriggere? Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 8.Juli.2015 Del på Facebook Svart 8.Juli.2015 Somregel god plass, så tror ikke det skal bli noen fare :) Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 8.Juli.2015 Del på Facebook Svart 8.Juli.2015 Hvis du ikke må ligge i Skien sentrum, er det mange flotte plasser å ligge i Voldsfjorden. Den ligger innerst i Frierfjorden mot vest, der ligger du også trygt for borrimot all sags vær. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
godthaab- Svart 8.Juli.2015 Del på Facebook Svart 8.Juli.2015 Flytebrygge med longside plasser, det er nokså beskjeden vannføring nå, og det er stort sett lange strekk med ledig brygge og sikte på, så jeg tror ikke du skal være så bekymra for strøm selv om det helt klart må tas litt hensyn. Kan svippe nedom og sjekke forholdene for deg nå, skal en tur på butikken. :) Sitér dette innlegget Prosjekt: Godthaab Link to post
godthaab- Svart 8.Juli.2015 Del på Facebook Svart 8.Juli.2015 Et sted omkring 120meter ledig flytebrygge nå ikveld "indre havn", og overkommelige strømforhold. Sitér dette innlegget Prosjekt: Godthaab Link to post
nomen Svart 8.Juli.2015 Del på Facebook Svart 8.Juli.2015 Dette er hva jeg kaller eksepsjonelt god service for en som lurte på om det var mulig å få båtplass ett sted Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Sigurd Svart 8.Juli.2015 Del på Facebook Svart 8.Juli.2015 Legg deg på brygga til venstre i bildet heller enn den rett i mot blokkene. Kan være vrient å ta i fra mot strømmen. Om det ikke er plass legg deg heller mot steinbryggene litt lengre ute til styrbord på vei inn Sitér dette innlegget Link to post
TomF Svart 9.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2015 Dette er hva jeg kaller eksepsjonelt god service for en som lurte på om det var mulig å få båtplass ett sted Helt enig Tusen takk alle sammen....og suverent med bilde godthaab- Vi prøver oss om tre uker. Sitér dette innlegget Link to post
godthaab- Svart 9.Juli.2015 Del på Facebook Svart 9.Juli.2015 Bare hyggelig, jeg leste litt for fort og antok det var fra idag til imorra du skulle ligge. Men bildet speiler godt hvordan ståa i havna vanligvis er. :) Sitér dette innlegget Prosjekt: Godthaab Link to post
TomF Svart 31.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2015 .....og det var nesten like god plass fra i går til i dag. Vi hadde masse plass og strøm og vann 3 meter fra båten...... gratis. Ikke værst. Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 5.August.2015 Del på Facebook Svart 5.August.2015 Er stolpene åpne for strøm konstant? For 2 år siden var det kortleser på stolpene til venstre i bildet. Men sjekket ikke før jeg puttet kortet inn om strømmen faktisk stod på hele tiden Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
TomF Svart 16.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2015 Det var ihvertfall bare å koble til når vi var der i slutten av juli Sitér dette innlegget Link to post
Fjellmatros Svart 16.August.2015 Del på Facebook Svart 16.August.2015 Legg deg på brygga til venstre i bildet heller enn den rett i mot blokkene. Kan være vrient å ta i fra mot strømmen. Om det ikke er plass legg deg heller mot steinbryggene litt lengre ute til styrbord på vei inn[/ Har heller aldri hatt problem med å finne plass ved langbryggene. Og turen opp elva er ganske ok etter at det er ryddet og shinet en hel del. Porsgrunn har ryddet kraftig men også i Skien hjelper det selv om der er mye igjen... Brygga til venstre er best ja. Blir litt stryk fra kraftverket i mølla på den rett frem, men ikke så ille at det er plagsomt. Var strøm og vann i stolpene på brygga der på torsdag og helt gratis å ligge der i et døgn. Wc finner du rett ved den hvite iskiosken. Ikke innbydende, så et godt alternativ er hotellet rett bak som tilbyr wc og dusj for 125 inkl håndklær. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.