Jump to content

Hjelp, jeg får ikke ladelampe til å lyse..


Majali

Recommended Posts

Deilig når ting ordner seg :yesnod:

 

Jeg har ikke vært like heldig enda. Dro i båten og klippet over motstanden som var loddet over ladelampen. Men det var like mørkt i lampen - dessverre :rolleyes:

 

Hadde med gjester, så ville ikke feilsøke mer da. Men jeg skal sjekke om jeg har strøm frem til pæra neste gang. Har jeg ikke det vet jeg ikke...

 

Fikk en fantastisk fin tur på fjorden likevel - gjestene ante fred og ingen fare :lol:

Link to post
Share on other sites

NÅ trenger jeg hjelp...! Ladelampen lyser fremdeles ikke.

 

Dynamoen er koblet slik:

B+ til batteri +

D+ til ladelampe og tenning

W til turteller og til jord?

 

Har vært og målt. Jeg har +12V fra tenningen og til ladelampen når jeg vrir om tenningen. Kobler jeg av D+ får jeg +12V i kabelen nede ved dynamoen også, så det er ingenting i veien med kablene. Slik jeg har skjønt det, så skal jeg ha jord i D+ når dynamoen står stille. Det har jeg ikke, derfor lyser ikke ladelampen min.

 

Jeg har derimot jord i W. Ser det går to kabler inn på W. Den ene går vel til turtelleren, mens den andre er jord? Turtelleren fungerer fint.

 

Skal jeg ha en egen inngang med jord på en av de andre inngangene?

 

Tips mottas med stor takk, begynner å bli ganske frustrert!

 

-johan-

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...