Jump to content

Mercruiser 2.8 200 lekker kjølevann

fjord bris

Recommended Posts

Hei.

Aktuell båt: Crownline 250

Aktuell motor: Mercruiser 2.8 CR 200 HP

Timeteller: ca 500

Har problemer med en motor som bruker vann under bruk. ca 3liter i timen ved 3200RPM. 0liter i timen ved 2200. Fant først en liten lekkasje i slangen som gikk fra varmtvannstanken og inn på motoren, så byttet denne (hadde kommet fra radiatoren, om ikke den gikk via varmtvannstank). Men motor fortsatte å bruke vann. For de som kjenner til aktuell båt er det eletrisk luke på motorrommet, og derfor ingen tilkomst bak på maskinen. Da må motorrom dekselet demonteres, og dette greier jeg ikke alene. Fikk lurt armen ned i mellom og tatt noen bilder. Er tydelig at det er kjølevæske, men ikke hvor det kommer fra. Noen som vet? :confused:  :confused:  :confused: (bildet er tatt før slangen ble byttet!)

Det er også en veldig høy turboplystring på denne maskinen rundt 3200RPM. En mekanikker jeg snakket med, mente det var helt normalt, mens en annen mente dette måtte jeg få sjekket opp i ASAP. Noen som har kjennskap til denne motoren, og kan svare for om dette er normalt. Motoren har max RPM på rundt 3800, og båten går da i ca 30KN, Marsjer på rundt 22KN i 3200RPM. Det skal sies at lydisolasjonen på motorluken i denne båten er en vits. :lol:

Motoren bruker ikke olje. Og denne har fin farge. Sliter heller ikke med høy kjølevannstempratur, selv ikke når det mangler 6 liter vann i kjøelesystemet. :worry:

På forhånd takk til alle som kan bidra  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup: 

bilde

bilde

bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...