Leon KAD502 Startet 13.Juli.2015 Del på Facebook Startet 13.Juli.2015 Jeg har montert nye motorer til vindusviskerne. Til forskjell fra de gamle har jeg også lagt til autostopp funksjonen. Problemet er at mens den på babord side stopper NEDE der den skal, så stopper den på styrbord side OPPE. Så klart så kunne jeg gjort det på den enkle måten og snudd motoren på styrbord, men da sitter motorene forskjellig vei. Altså en som peker oppover og en nedover. Det ville se litt rart ut. Er det noen måte å få dette til på så de stopper synkront i samme stilling i nedre del. Dette gjelder vinduspusser motorene fra TMC med 2 hastigheter og autostopp funksjon. Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Baufort Svart 13.Juli.2015 Del på Facebook Svart 13.Juli.2015 Kjenner ikke denne spesifikt men kan du ikke flytte viskeren på akslingen? Sitér dette innlegget Link to post
Leon KAD502 Svart 13.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2015 Jo, det kan jeg, men siden det er autostopp som er problemet så er denne gitt til å stoppe i en gitt stilling. Om jeg flutter viskerarmen på akslingen vil den fortsatt stoppe der den skal. De stopper jo likt, men det er bare det at når viskerne stopper så står styrbord oppover på vinduet, og babord stopper der jeg vil at begge viskerene skal stoppe, altså nede. Hvordan få til dette utenom å snu motoren på styrbord? Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Baufort Svart 13.Juli.2015 Del på Facebook Svart 13.Juli.2015 Da forstår jeg problemet. Jeg var litt rask. Jeg ser at mange selger høyre og venstre utgave av slike. Og er redd det ikke finnes et lett fix for løsningen. Det er en roterende plate inne i mekanismen med en føler som forteller om når viskeren står i stopp posisjon. Det er mye leamikk der inne. Men det er klart alt er vel mulig. Du må i så falle åpne den og se om det er mulig å flytte den platen.Hvilken modell er det du har? Sitér dette innlegget Link to post
Leon KAD502 Svart 13.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2015 Legger inn et bilde av esken. Ser står modell nummeret og viser hvordan motoren ser ut. Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Leon KAD502 Svart 13.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2015 Her er løsningen tror jeg. Jeg hadde jo for faen ikke tatt vare på noe monteringsanvisning eller bruksanvisning. Her er løsningen: Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Teerex Svart 13.Juli.2015 Del på Facebook Svart 13.Juli.2015 (redigert) Disse finnes i versjon I, II eller III der graderutslaget på viskerarmen og valgmuligheter for disse er forskjellig. Vanligst er nok utgave III. Pussig nok ikke noe egne varenr, for de 3 versjonene. Alle kan snus fra høyregående til venstregående. Derav bokstavene R og L. Relativt enkelt hvis man skjønner prinsippet. Bruksanvisningen er ikke helt optimal siden dette med venstre eller høyregående ikke er nevnt. Samme visker diskutert her https://baatplassen.no/i/topic/109956-tmc-viskermotor-hvordan-få-mindre-vinkel-enn-83-grader/ Redigert 13.Juli.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Leon KAD502 Svart 13.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2015 Disse finnes i versjon I, II eller III der graderutslaget på viskerarmen og valgmuligheter for disse er forskjellig. Vanligst er nok utgave III. Pussig nok ikke noe egne varenr, for de 3 versjonene. Alle kan snus fra høyregående til venstregående. Derav bokstavene R og L. Relativt enkelt hvis man skjønner prinsippet. Bruksanvisningen er ikke helt optimal siden dette med venstre eller høyregående ikke er nevnt. Samme visker diskutert her https://baatplassen.no/i/topic/109956-tmc-viskermotor-hvordan-få-mindre-vinkel-enn-83-grader/ Ja, det var det jeg skjønte da jeg fant den bryks/monteringsanvisningen på nettet. Da gikk det greit. Nå fungerer det akkurat slik jeg vil. Faktisk så er det nevnt i bruksanvisningen som følger med og som jeg henviste til (se link i i tidligere innlegg. Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Teerex Svart 13.Juli.2015 Del på Facebook Svart 13.Juli.2015 (redigert) Ja det står om hvordan justere grader arbeidsområde på viskerarmen, men finner ingenting beskrevet om venstre eller høyre stopp. Kun "How to change sweeping angle". Men som nevnt R og L står for Right og Left så når man flytter /snur plata går armen motsatt vei. Redigert 13.Juli.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Leon KAD502 Svart 13.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2015 Ja, og det var det jeg mente med at det var "nevnt". Trengte ikke mer info jeg. Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.