Kiekhaefer Startet 14.Juli.2015 Del på Facebook Startet 14.Juli.2015 Vurderer kjøp av vannscooter, har testet en Kawasaki og den var fin å kjøre med, er det andre her på forumet som har prøvd flere typer?. Er det stor forskjell på merkene? Tenker da på kvalitet og lignende. Sitér dette innlegget Link to post
harald25 Svart 16.Juli.2015 Del på Facebook Svart 16.Juli.2015 Kommer helt an på hvordan kjører du er. Men jeg anbefaler seadoo. De er helt klart den største vannscooter produsenten i verden, og med mange muligheter helt fra en kjempeleken spark på under 200kg til de store X modellene med dempet skrog. Gå inn på seadoo.no og ta testen "Hvilken vannscooter passer best for meg?" Sitér dette innlegget Link to post
Marex 87 Svart 13.Juli.2017 Del på Facebook Svart 13.Juli.2017 det er bare ett merke , seadoo. start med en 260 gtx med en gang ikke noe å tenke på yamaha kawa har mye og ordne opp i enda Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 13.Juli.2017 Del på Facebook Svart 13.Juli.2017 Hva jeg har hørt: Kawasaki har saltvannskjølt motor, Yamaha og Seadoo ferskvann. Yamaha er kongen på haugen også her (alt de lager er jo kvalitet) går roligere og mer solid bygget enn Seadoo. Erfaringer fra personer som har hatt begge. Yamaha 260 er sprekere enn 310 til Kawasaki selv med mindre hester, Seado har heller ingen sjanse der. Har ingen erfaring selv, bare hørt litt på gutta i scooter miljøet :D Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Ida Marie III Svart 13.Januar.2018 Del på Facebook Svart 13.Januar.2018 Vurderer også å bytte ut skjærgårdsjeepen her nede (Spania) med vannscooter... Er jo selv ingen ungdom, så behovet for hinsides fart er uinteressant... samt at en her kjører i åpent hav (Middelhavet) og dermed alltid er litt dønninger, som vil merkes vist farten blir i overkant...tror jeg.?? eller ?? Vurderer også en Yamaha, etter som jeg har et godt forhold til Japansk driftssikkerhet... Blir nok en brukt maskin... hva bør jeg se etter ved kjøp ??? Maks alder på fartøy ? 2 seter ...3 seter ??? Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 14.Januar.2018 Del på Facebook Svart 14.Januar.2018 Jeg har kjørt mye forskjelligt de siste årene, den scooteren som gir mest Morro for pengene er gtr215/230. Går nesten like bra som 300 og bruker 30-40% mindre bensin :) Gtr215 gjør 58-59knop og 300 gjør 63knop (gps fartssperre på 300) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 14.Januar.2018 Del på Facebook Svart 14.Januar.2018 Men hva bør jeg se etter, være obs på ved et brukt kjøp..?? Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 14.Januar.2018 Del på Facebook Svart 14.Januar.2018 Spør om når kompressorservice er tatt, vipp opp vannjetdekselet som er "giret" og se på impeller om det er noen skader på den eller plastringen rundt, sjekk om det er slark i plastforinga på styret. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 16.Januar.2018 Del på Facebook Svart 16.Januar.2018 Takker Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.