Bjørn Løvjomås Startet 20.Juli.2015 Del på Facebook Startet 20.Juli.2015 (redigert) Hei, vinsjen på White Lady har begynt å skape seg enda den bare er ett år gammel. Den slurer. Det kan se ut som tauet allerede er slitt. Jeg legger jo alltid mye tau ut. Gjerne 5 ganger dybde eller mer. Men nå i helga opplevde jeg at selve kabularet tilsynelatende spant på akslingen. Er det måten de har frislipp på? Har tatt skjermdump av sprengskisse på vinsjen fra sleipner sine sider, men får beskjed om at filen er ugyldig? Redigert 20.Juli.2015 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Cheng Svart 20.Juli.2015 Del på Facebook Svart 20.Juli.2015 (redigert) Litt vanskelig å se men av hva jeg kan se i manualen så er det firkanthull for akslingen for trekkskivene på 43 serien så hvis det er firkanthull og trekkskivene slurer på akslingen er det noe galt Ser at 30-serien har firkanthull ihvertfall. Er ikke tauet som stabler seg opp under winchen så det blir slakt over trekkskivene? Slipper/slurer det fortsatt hvis en gir bittegrann drahjelp på tau etter winchen? Sjekket dette på side 30 i manualen: Dersom fjæren til tauføreren er for slakk eller det ikke er tilstrekkelig plass til tauet under vinsjen, kan tauet tidvis slure på trekkskiven slik at denne blir slitt. http://sleipner.no/media/frontend_media/pdf/current_manuals/Side-Power_MAXI%2031%2032%2033%2034%2040%2043%2044%20%20Rev3_3_NO_LR.pdf Redigert 20.Juli.2015 av Cheng (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 20.Juli.2015 Del på Facebook Svart 20.Juli.2015 Hvis kabularet spinner er det vel bare å stramme med stjernenøkkel på toppen av kabularet? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2015 Når jeg skulle ha opp anker sto det en på bade plattform og jeg lå bak I lasterommet å dro inn tau. Det spant rundt som bare det kabularet.. nå dagen etter trekker den opp når jeg slipper litt ut..??? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.