Jump to content

Mercury 50hk modellprogram. Tekniske spørsmål


simon_a

Recommended Posts

Jeg ser av salgsannonser at det finnes 3 og4 sylindrede Mercury 50 hk påhengsmotorer.

Er det noen som kan kaste lys over modellbetegnelse, årsmodeller og annen teknisk informasjon vedrørende de forskjellige modeller

På forhånd takk

Hilsen

Påtroppende Mercury entusiast!

Jo mer det bråker, dess gladere jeg blir! 2-takt er best! Zippen skal hete -Slick-..

Link to post
Share on other sites

Det blir en hel historie er jeg redd.
Den første modellen var 50hk, 4-sylindret med fordeler og magnet-tenning. Kom på markedet på 1960-tallet.
Små endringer frem til modellen med CDI tenning kom på begynnelsen av 1980-tallet.
Denne modelen ble Classic 45 og senere Classic 40 med annet deksel på 1990-tallet.

 

Den 3-sylindrede modellen, den første av de, med to forgassere kom en gang på 1980-tallet. Den er stort sett lik 60 og 70hk med tre sylindre fra samme periode.

 

På 1990-tallet kom 3-sylindret med tre forgassere. Det er en helt annen motor. Den eksisterte frem til 4-takterene kom. Den er også produsert som 60hk.

 

Noen som kan presisere årstall litt mer nøyaktig?
 

Link to post
Share on other sites

tror du har fått med alt det viktigste :) 

 

Mener "Classic 45" kom mot slutten av 80 tallet. 

 

Nyeste 3syl modellen med 967cc blokk ble også solgt i 40hk utgave

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...