Luco Startet 28.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 28.Juli.2015 Er det noen som vet hvilken banker som belåner eldre båter? Jeg har i sr-bank men de stopper på 2000 årsmodell... Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 28.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2015 Vi har hatt SR finans, de hadde ingen aldersbegrensing for 3 år siden. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2015 Har sparebanken Sør. 21 år gammel skipsregistrert båt. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Hakkannen Svart 28.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2015 Jeg fikk lån til en 1992-modell seilbåt i 2011, gjennom SR-bank. Prøv en annen filial, har erfaring med at spesielt en av SR-banks filialer har vært spesielt vanskelige med tanke på både huslån, billån og båtlån tidligere. Den filialen mistet meg som kunde på grunn av dette, har brukt SR-bank i nabokommunen det de ser langt mer løsningsorientert på ting Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Har du noen mulighet for rammelån på huset unngår du problemet og får lavere rente. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Generelt kan du vel belåne alle båter som er registrert I skipsregisterert med pant I båten. Uten registrering i skipsregisteret vet jeg ikke om noen banker som gjør dettre Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 29.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Jeg har lån i sr bank på 94 model. Reg i skipsregisteret. Ringte å hørte med båt avdelingen og nye regler gjør at de ikke vil ha båter eldre en 2000 model på nye lån. Vanskligere å selge når en ikke kan belåne den. Men om en kjøper en 2005 mod og har den over 5 år er problemet det samme når du selger... Noen som har fått lån på båter eldre en 2000 modell i år hos andre banket via megler eller noe? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.