Horst Startet 1.August.2015 Del på Facebook Startet 1.August.2015 Rodkick på båten min er veldig "slapp", den holder ikke bommen oppe så høyt som den burde. Hva er feil? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 1.August.2015 Del på Facebook Svart 1.August.2015 Gasslekkasje? Slapp fjær? Hvilken rodkick har du? Det gjør det litt enklere å si noe fornuftig hvis man vet hva man snakker om... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Horst Svart 2.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2015 Sitér dette innlegget Link to post
VirtualMe Svart 2.August.2015 Del på Facebook Svart 2.August.2015 Er nok defekt gassfjær som Popeye70 foreslår. Ta den fra hverandre og bestill ny gassfjær f.eks på fjaer.net som er nokså rimelig. Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 2.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2015 Takk for svar, skal sjekke det ut :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 4.August.2015 Del på Facebook Svart 4.August.2015 Har tilsvarende problem med en Sparcraft rodkick. Men jeg klarer ikke å finne noen beskrivelse av hvordan denne er satt sammen (popnagler). Er det noen som har en tegning over en slik, eller noen som har plukket en slik fra hverandre? Sitér dette innlegget Link to post
tor_ef Svart 4.August.2015 Del på Facebook Svart 4.August.2015 Bergen: Fikk overhalt min Sparcraft rodkick i fjor av Maritimt Kompani. Sto og kikket på en stund, dette krever endel grovt verktøy og makt. De skiftet selve gassfjæra. Glad jeg satte bort den jobben. Kick-en ble helt fin etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 4.August.2015 Del på Facebook Svart 4.August.2015 Bergen: Fikk overhalt min Sparcraft rodkick i fjor av Maritimt Kompani. Sto og kikket på en stund, dette krever endel grovt verktøy og makt. De skiftet selve gassfjæra. Glad jeg satte bort den jobben. Kick-en ble helt fin etterpå. Hva er egentlig prisen på overhaling med bytte av gassfjæra vs ny rodkick? Er det mye å spare...? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
tor_ef Svart 4.August.2015 Del på Facebook Svart 4.August.2015 Popeye: Hadde storoverhaling i fjor og denne jobben var som en liten pølse i slaktetia.. Tipper det lå rundt 1000-1500. Jeg mener å huske at det var en vesentlig større sum for en nytt kick. Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 4.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2015 Ny rodkick er vel godt over 5000 for min båt ihvertfall. ... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.