mhalle Startet 3.August.2015 Del på Facebook Startet 3.August.2015 Jeg har en Knarr Variant fra 1978, dekket knirker en del og buler litt opp noen steder - vil gjerne gjøre noe med det da båten er ellers i ganske god stand. Jeg har sett beskrivelser av reparasjon med West system epoxy, der en borrer små hull ovenfra, tørker med en hårføner og så sprøyter inn epoxy og legger vekt på dekket til det stivner. Det ser jo overkommelig ut, men men det refereses til sandwich-konstruksjon, min båt er så gammel at den vel ikke er bygget på den måten - er det noen som vet om en kan bruke samme framgangsmåte på gamle båter? Morten Sitér dette innlegget Link to post
okristi Svart 3.August.2015 Del på Facebook Svart 3.August.2015 Kjernemateriale ble tatt i bruk lenge før 1978. Min Fjord 21 DC fra 1969 har kjernemateriale i komposittmateriale (divinycell). Reparasjon med epoksy vil være en god måte å reparere delamineringen, men husk å stemple av under så ikke vekten som legges på skaper deformasjon. Men vær obs på fuktighet. Hvor mye får du tørket med en hårføner? Er kjernematerialet av balsa kan dette være en større utfordring å få reparert dekket da balsa trekker til seg fuktighet. Sitér dette innlegget fjord.prosjektblogg.no selco.prosjektblogg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.