Jump to content

Til deg som bor i båt! KWh forbruk pr dag/mnd?


Rocksolid

Recommended Posts

For meg ser det ut til at jeg snitter grovt 15 kWh pr døgn, litt over hva jeg forventet i forbruk med tanke på at det er sommer. Har en avfukter som går 24/7 og holder temperaturen inne på 20 grader vha vifteovn m/ termostat (nå oljeovn), utetemp har variert mellom 10-12.

 

Med dette forbruket lander jeg på 700 kr/mnd i strøm, jeg dusjer ikke ombord og har startet opp varmtvannsberederen en gang for grovoppvask. Bør jeg vurdere å kjøre dieselvarmeren en del? Ser det er ulike meninger om det i forskjellige tråder.

 

KWh pris er 1,4 eller 1,5.

 

Inngangspartiet mitt er ganske luftig og har varmingen rett under trappen inn, kanskje jeg må lage en ekstra dør/trekk e.l. forå holde på varmen, vinteren er jo på inngang!! (Skulle man tro:D) 31 ft's seilbåt, ikke mange kubikk luft mao.

 

Hva har du i snittforbruk? :o)

Link to post
Share on other sites

Nå bor ikke vi i båt annet enn i ferie og helger. Men jeg merket meg at når vi lå i Bodø for noen dager siden brukte vi ca 20 kwh på tre døgn (her betaler man for faktisk forbruk for hvert strømottak). Lading og varmtvann inkl dusjing samt noe vifteovn. Utetemp var så lav at vi måtte kjøre dieselvarmer for det meste.

 

Prisen i Bodø var 1,75 pr kvh. Dette setter det litt i perspektiv når enkelte gjestehavner tar opp til 70 kroner døgnet for strøm.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...