Troll 20 Startet 7.August.2015 Del på Facebook Startet 7.August.2015 Hei Eg har levd i den oppfatning at om eit verksted skifter belg på ditt Bravo 2 drev og belgen begynner å lekke vann pga. montasjen, så har verkstedet plikt til å dekke eventuelle følgeskader som vil oppstå. Feks. skifte lager i transom eller skifte drevknute. Forutsetningen er selvsagt at belgen inspiseres for skader minst kvar 12. mnd og at denne ikkje har andre skader. Stemmer dette..? Noen som har erfaringer..? Eg tok service på drevet sjølv dei første årene eg hadde båten, men fekk aldri heilt til denne belgen. Resultatet var at etter noen år, så måtte drevknuten og transomlager skiftes pga. vann i belgen. Det var ikkje akkurat ein billig fornøyelse... Siden har eg hatt verksted til å ta akkurat denne jobben siden dei da vil dekke ev. følgeskader som måtte oppstå pga deira eventuelle mangelfulle montasje om vann skulle komme inn. Men i det siste har eg blitt i tvil om det faktisk er slik som dette og det har heller ikkje akkurat vært billig å ha folk til å ta denne jobben... Sitér dette innlegget Troll 20 Kommedal 27Coronet 26 Family Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.