Jump to content

Bravo2 drev, dekker verksted følgeskader når dei har skiftet belg?


Troll 20

Recommended Posts

Hei

 

Eg har levd i den oppfatning at om eit verksted skifter belg på ditt Bravo 2 drev og belgen begynner å lekke vann pga. montasjen, så har verkstedet plikt til å dekke eventuelle følgeskader som vil oppstå. Feks. skifte lager i transom eller skifte drevknute. Forutsetningen er selvsagt at belgen inspiseres for skader minst kvar 12. mnd og at denne ikkje har andre skader.

 

Stemmer dette..? Noen som har erfaringer..?

 

Eg tok service på drevet sjølv dei første årene eg hadde båten, men fekk aldri heilt til denne belgen. Resultatet var at etter noen år, så måtte drevknuten og transomlager skiftes pga. vann i belgen. Det var ikkje akkurat ein billig fornøyelse... Siden har eg hatt verksted til å ta akkurat denne jobben siden dei da vil dekke ev. følgeskader som måtte oppstå pga deira eventuelle mangelfulle montasje om vann skulle komme inn.

 

Men i det siste har eg blitt i tvil om det faktisk er slik som dette og det har heller ikkje akkurat vært billig å ha folk til å ta denne jobben...

Troll 20

Kommedal 27
Coronet 26 Family

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...