Jump to content

Car-Skin Diamond Glaze?

Napoli

Recommended Posts

Skal visstnok være vesentlig lettere å jobbe med, samt begrense behovet for polering til 1 gang i året. Fant ut at Panpan her på forumet har brukt det for lenge siden, og da skrøt han veldig av det. Jeg endte opp med å bestille det fra leverandør i UK. Ser ut til at jeg får komme med en testrapport selv når det er prøvd til høsten :)

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Jeg brukte Diamond Glaze i 1980. Det var vel det første stoffet i sitt slag, en helt ny oppfinnelse for 35 år siden (er jeg virkelig så gammel, hehe).

Resultatet ble ekstremt bra, etter å ha påført topplaget som skulle gi en glasshard beskyttelse.  Vannet perlet på billakken. Store, fete vannperler.

Hvor lenge det holdt, aner jeg ikke fordi jeg solgte bilen og fikk rimelig godt betalt for alt arbeidet med rubbing/rens og poleringen, synes jeg. Men hørte aldri noen klage heller.

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Høres bra ut :) du sier "det første i sitt slag" - finnes det andre idag?

Ja, det finnes flere to-trinns løsninger i dag. Kan ikke gi deg noe navn. Jeg ville gått for diamond glaze. Samme design på boksen i dag, så jeg. Muligens version 2, de finner jo alltid på noe som kalles forbedringer. Hvis du skal importere og ønsker å ta inn et litt større antall, send meg PM så kan jeg overta et par-tre bokser -hvis du ikke bor i Napoli, da.. ;-) Jeg har to biler her som skal selges unna etter hvert... Går for hydrogenbil snart -bare de får satt opp noen hydrogenstasjoner i tillegg  til den på Gardermoen, da. (Jeg vil ikke ha Tesla med et tonn batterier å drasse på, el.l. - hurtiglading eller ikke...)

Samme med båtmotor, men det er nok mye lenger fram i tid. Da blir det større og mer langsomtgående propellere igjen også tror jeg, pga elmotorens maksimale dreiemoment på lavt turtall. Men nå ser jeg at det skulle vært startet en egen tråd før dette flyter over av off topic avsporinger.

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

• 1 måned senere...

Wow - da var første runde på båten tatt med dette FANTASTISKE middelet! :thumbsup: Jeg har ikke verdens bredeste erfaring med sånt, men har prøvd det meste som fins på Maritim opp igjennom (Hempel, Selaclean osv). Generelt for dem er at dersom jeg skulle oppnådd det jeg gjorde idag - så ville jeg måttet ha vasket, rubbet, polert og vokset. Med dette greiene her klarte jeg meg med en rask høytrykksspyling, en runde på ca 20 minutter pr side og sealing gjort på 5 minutt. Har tatt bilder underveis, for å dokumentere. Laster dem opp ikveld  :smiley:

Middelet ble forholdsvis dyrt fra UK, ca 900,- for to flasker (treatment og sealer) - men jeg kommer definitivt til å bruke dette igjen, neste ut er bilen  :yesnod: De to flaskene tenker jeg holder til to runder på Nimbusen.

Redigert av Napoli (see edit history)

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Bilder av før og etter - det er ca 20 minutter mellom disse to bildene:

bilde

bilde

Finishen er ikke 100% - men tett opp mot 90%. Det syns jeg at er vanvittig bra på en båt fra 1998, som har blitt mishandlet de første årene av sitt liv.

• 8 måneder senere...

bilde

Hadde visst glemt å poste disse bildene. Her er resultatet etter en relatvt tøff vinter, hvor båten ble stående uten kalesje frem til desember, og deretter med kalesje fra da til mai. Bildene er tatt rett etter at kalesjen er av, uten vask.

https://baatplassen.no/bildearkiv/59/59205/img_20160507_131113.jpg

https://baatplassen.no/bildearkiv/59/59205/img_20160507_131106.jpg

Redigert av Napoli (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...