Telf Startet 16.August.2015 Link til dette innlegget Startet 16.August.2015 Jeg skal ta ut motorene av Princess V 39 mod. 96. Er det noen som har erfaring med det , skulle gjerne hatt noen tips fra en som har gjort det. Sitér dette innlegget Link to post
T&P Svart 16.August.2015 Link til dette innlegget Svart 16.August.2015 Viss du fortelle åssen motor du har er det jo ein grei start Den neste frågan som dukke opp er kva har du av løfteredskap? Ligg båten ute eller står den på land? Fks.... Sitér dette innlegget Link to post
Telf Svart 16.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2015 Den skal på land om en mnd. Har tilgang på både truck og kranbil. Det står 2 stk.VP.43 i den. Sitér dette innlegget Link to post
T&P Svart 16.August.2015 Link til dette innlegget Svart 16.August.2015 OK & kva er det då du lurer på konkret? Har desverre ikkje gjordt nett den jobbkombinasjonen du beskriv... Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 16.August.2015 Link til dette innlegget Svart 16.August.2015 Uten å vite mer enn det så var jeg nettopp i motorrommet på en Princess V39 2013 modell. Der er eneste løsning for å få ut motorene å kutte opp dekket ?. Var i alle fall det eier var blitt fortalt av forhandler, og det så ut til å stemme bra. Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 16.August.2015 Link til dette innlegget Svart 16.August.2015 v 39 fra 1996 er dog en helt annen båt enn en fra 2013.. Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Telf Svart 16.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2015 Sånn som jeg ser det tror je det er mulig å få dem opp på høykant. Men det hadde vært fint med innspill fra en som har erfaring med denne båten. Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 16.August.2015 Link til dette innlegget Svart 16.August.2015 Her er en link som viser hvordan kad 300 blir tatt ut av en v 40.https://www.youtube.com/watch?v=5fduO6XG6RY Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Telf Svart 16.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2015 Takker for innspil men V39 har litt annen luke enn V40 Sitér dette innlegget Link to post
Telf Svart 20.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2015 Er det ingen her som har tatt ut motor av en Princess V 39 Sitér dette innlegget Link to post
Nero II Svart 20.August.2015 Link til dette innlegget Svart 20.August.2015 Hva sier importøren? Du er helt sikkert ikke den første som skal gjøre en slik jobbb, så det gjelder bare å finne ut hvor ekseprtisen sitter…. Sitér dette innlegget Link to post
Telf Svart 29.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2015 Etter div. målinger av motorluke og motor så ser det ut som at jeg må kutte ut et stykke av dørken for å få ut motorene. Merkelig konstruksjon av motorluke da 15 cm mangler . Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 30.September.2015 Link til dette innlegget Svart 30.September.2015 - Kva er grunnen til at du må kutta i dørken, og er det I lengde eller bredderetning? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 30.September.2015 Link til dette innlegget Svart 30.September.2015 Det er ikke uvanlig, verken på yrkesbåter eller lystbåter, at man må demontere motorer, eller skjære i strukturen for å få dem ut. På Hulda må jeg plukke av eksosmanifolder og ta av gearet for å få ut motoren. En kompis som eide en Forgus måtte, om han skulle ha ut motoren, skjære hull i cockpit eller hyttetaket. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 30.September.2015 Link til dette innlegget Svart 30.September.2015 Det burde ha vært en "bransje standard" at motoren kan taaes ut. Har selv valgt vekk båter der det er håpløst og få ut motoren( eller foreta normal service). Plastskrog varer jo tilnærmet evig, motorer gjør ikke det så mange må ut med motoren før eller senere. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 30.September.2015 Link til dette innlegget Svart 30.September.2015 Får du ikke motorene (som nevnt over) ut på høykant. Tok ut en kad 42 av en Silverton, for en liten stund siden. (dobbelinstallasjon) Der var lukeåpningen bare litt over halvparten av motorens lengde. Altså motoren måtte taljes og løftes ut på høykant. Har du et bilde av motorrom og lukeåpning, blir det lettere å få et inntrykk. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Telf Svart 1.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2015 Hei og takk for svar. Da lukeåpningen kun er 64cm den ene veien så blir det for trangt uansett hvilken vei man tar opp motoren da både bredde og høyde er mer enn det. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 1.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2015 Motorbredda kan du redusera betydeleg ved å ta av kompressor og kjølar på styrbord side, samt dynamo og ev. intercooler på babord side av motoren, Då vil du nok smyga under 64cm bredde. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.