Jump to content

Trenger anbefaling av flink RIGG verksted/service i Stavanger.


Erik

Recommended Posts

Trenger å få skiftet forstagswire i rullesystemet mitt.

 

Tror jeg ender på å sette vekk hele jobben, men uansett trenger jeg hjelp til å skaffe Wire, samt terminere denne etter at den er trukket gjennom forstagsprofilen etc.

 

Jeg har hørt at det er litt både og med hvor seriøse enkelte aktører er i den bransjen, og siden dette er en kritisk komponent ønsker jeg å ha flinke fagfolk på jobben.

 

Er det noen som tør anbefale noen som de har god erfaring eller har hørt godt om her i distriktet ?

Alternativt noen man bør skygge unna ?

 

Så langt har jeg kun funnet at det er to lokale aktører å velge mellom. Er det flere tro ?

De jeg har funnet så langt er ShipShape og ABC Båtservice.

 

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Hva slags rullesystem har du? Furlex bruker Sta-Lok terminaler i rullen på de fleste av modellene sine. Hvis det er tilfellet for deg er det ikke allverdens jobb å fikse dette trygt å greit selv, når du har fått en wire med overlengde og riktig terminering av toppen. Uansett er det vel vanskelig å terminere en wire med pressfit etter at den er tredd igjennom en forstagsprofil?

Link to post
Share on other sites

Jeg har faceNor rullesystem. Mistenker at det kanskje bør gås over også, og se på årsaken til at wiren ikke er bra. Ser at ABC båt er oppført som forhandler av Facenor...

Har allerede en forespørsel dit, men med en stemme for Ship shape så tenker jeg kanskje jeg spør dem også..

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Skal du få noe arbeid utført innen du røsker av deg alt håret i frustrasjon over lang ventetid og brutte avtaler velger du Ship Shape framfor alternativet :wink: Alternativet er også dyktig faglig, den skal han/de ha, men beregn i så fall god tid og belag deg på å purre en del ganger før arbeidet blir gjort. Det har dessverre blitt min og flere jeg kjenner sin erfaring.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Ganske trist egentlig, i starten fikk de veldig gode skussmål fra flere jeg kjenner, men nå finnes det knapt grunnlag for skryt lengre. Hører mye kritikkverdig fra folk i havna og har også mindre god erfaring med dem selv (nå underdriver jeg kraftig, for ikke å virke negativ :giggle:)

Link to post
Share on other sites

Hmmm.

 

Betyr det i klartekst at jeg egentlig bare bør avvikle dialogen med dem, og heller få Ship Shape til å hjelpe meg når de får tid ?

 

Sålangt er det jo heller ikke skjedd stort, selv om vi har holdt på siden August....

 

Hadde vært OK å fått det i orden før vinterstormene setter inn kanskje ...

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...