Erik Startet 17.August.2015 Del på Facebook Startet 17.August.2015 Trenger å få skiftet forstagswire i rullesystemet mitt. Tror jeg ender på å sette vekk hele jobben, men uansett trenger jeg hjelp til å skaffe Wire, samt terminere denne etter at den er trukket gjennom forstagsprofilen etc. Jeg har hørt at det er litt både og med hvor seriøse enkelte aktører er i den bransjen, og siden dette er en kritisk komponent ønsker jeg å ha flinke fagfolk på jobben. Er det noen som tør anbefale noen som de har god erfaring eller har hørt godt om her i distriktet ? Alternativt noen man bør skygge unna ? Så langt har jeg kun funnet at det er to lokale aktører å velge mellom. Er det flere tro ? De jeg har funnet så langt er ShipShape og ABC Båtservice. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Erik Svart 20.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2015 Er det ingen som har brukt noen av disse (eller andre) og kan si noe om mann var fornøyd eller ikke ? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
SeilSJT Svart 20.August.2015 Del på Facebook Svart 20.August.2015 Ta kontakt med Seilmaker Iversen i Bergen. De er flinke. Aner ikke hvor lang turen til Bergen er, men kan jo hende de er nedover på dine kanter og. Sitér dette innlegget Link to post
spk Svart 20.August.2015 Del på Facebook Svart 20.August.2015 På Grasholmen midt i Stavanger sentrum er det en rigger som heter Hans Sørensen, firma Ship Shape. Telefon 91138690. Sitér dette innlegget Link to post
spk Svart 20.August.2015 Del på Facebook Svart 20.August.2015 .. og jeg kan anbefale Ship Shape altså. Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 20.August.2015 Del på Facebook Svart 20.August.2015 Hva slags rullesystem har du? Furlex bruker Sta-Lok terminaler i rullen på de fleste av modellene sine. Hvis det er tilfellet for deg er det ikke allverdens jobb å fikse dette trygt å greit selv, når du har fått en wire med overlengde og riktig terminering av toppen. Uansett er det vel vanskelig å terminere en wire med pressfit etter at den er tredd igjennom en forstagsprofil? Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 20.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2015 Jeg har faceNor rullesystem. Mistenker at det kanskje bør gås over også, og se på årsaken til at wiren ikke er bra. Ser at ABC båt er oppført som forhandler av Facenor... Har allerede en forespørsel dit, men med en stemme for Ship shape så tenker jeg kanskje jeg spør dem også.. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
På svai Svart 20.August.2015 Del på Facebook Svart 20.August.2015 Ta en tur til Ship Shape, ja. Der får du kvalitetsarbeid og god service. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 20.August.2015 Del på Facebook Svart 20.August.2015 Skal du få noe arbeid utført innen du røsker av deg alt håret i frustrasjon over lang ventetid og brutte avtaler velger du Ship Shape framfor alternativet Alternativet er også dyktig faglig, den skal han/de ha, men beregn i så fall god tid og belag deg på å purre en del ganger før arbeidet blir gjort. Det har dessverre blitt min og flere jeg kjenner sin erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 21.August.2015 Del på Facebook Svart 21.August.2015 Har ikke fått utført arbeid på Ship Shape, men har handlet og bestilt/feilbestilt varer... Ingen problem med retur av feilbestilling og ellers veldig god service! Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 21.August.2015 Del på Facebook Svart 21.August.2015 Hans på Sølyst ja, Ship Shape. Bruk ham.. :-) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Disisel Svart 6.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2015 ABC Båtservice vil jeg ikke anbefale til noen. Skulle ønsket jeg hadde sett denne tråden tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 6.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2015 Ganske trist egentlig, i starten fikk de veldig gode skussmål fra flere jeg kjenner, men nå finnes det knapt grunnlag for skryt lengre. Hører mye kritikkverdig fra folk i havna og har også mindre god erfaring med dem selv (nå underdriver jeg kraftig, for ikke å virke negativ ) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 6.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Oktober.2015 Hmm. Jeg er i dialog med dem, men det har ikke skjedd så mye mer enn at de har vært oppe en tur og tatt noen bilder.... Snakket med ShipShape også, men de var ganske travle fremover.... Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Hakkannen Svart 6.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2015 Grunnen til at ShipShape er travle ligger nok mye i at det i praksis kun er et (seriøst) riggeverksted i Stavanger. Det hadde egentlig vært behov for flere aktører, området flommer jo nesten over av seilbåter. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 7.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2015 Hmmm. Betyr det i klartekst at jeg egentlig bare bør avvikle dialogen med dem, og heller få Ship Shape til å hjelpe meg når de får tid ? Sålangt er det jo heller ikke skjedd stort, selv om vi har holdt på siden August.... Hadde vært OK å fått det i orden før vinterstormene setter inn kanskje ... Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Framtia Svart 7.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2015 de vil nok at du skal ned på knær og gråte om å få lov til å bruke dem... Når man så omsider får hjelp og en fet regning føler men seg lykkelig og alt er glemt. Kjent knep både fra rigg og seilmakerbransjen har jeg opplevd... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
alidal Svart 7.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2015 Slapp å ligge på kne hos Seilmaker Iversen i Bergen..... Men det kostet! Rigger var en tur i masten og sjekket at alt var ok og det tok ca en halv time. I overkant av 2000,- Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.