enebakk Startet 19.August.2015 Del på Facebook Startet 19.August.2015 Kommer mye eksos ut fra veivhusventilasjonen på min tamd 60a Er det noen som har en formening om hva det kan være for noe? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SoBo Svart 19.August.2015 Del på Facebook Svart 19.August.2015 Du mener at den ånder mye fra veivhuset. Blir det mer eller mindre ved pådrag? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post Share on other sites More sharing options...
autohelm Svart 19.August.2015 Del på Facebook Svart 19.August.2015 Er motor kraftløs? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
enebakk Svart 19.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2015 (redigert) Det virker nesten som at eksosen kommer ut av ventilasjonen:( men ikke noe olje eller veske. Ja det virker som at det kommer mer eksos jo høyere rpm det er. Motoren går fint opp til ca 2500rpm men holder jeg mellom ca1800 til ca2500rpm over ca20-40sek så dør motoren ut å stopper men den starter igjen etter 10sek Redigert 19.August.2015 av enebakk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SoBo Svart 19.August.2015 Del på Facebook Svart 19.August.2015 Lukter det dieseleksos ? Bør være enkelt å skille mellom eksos og oljedamp, dersom du lukter på det. Det virker som motoren din har gjennomslag. Altså stor sylinderlekkasje ned i veivhuset. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post Share on other sites More sharing options...
enebakk Svart 19.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2015 Lukter diesel eksos ja. Merker ikke noe olje damp eller søl. Stempel ring? Topp pakking? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Havlengt Svart 20.August.2015 Del på Facebook Svart 20.August.2015 (redigert) Viss motoren dør ut og stoppar på høgt turtal, så har du nok større problem enn eksos i veivhusventilasjonen, det er nok ein sekundærfeil. Mitt forslag er å få målt kompresjonen på sylindrane som første tiltak. Redigert 20.August.2015 av Havlengt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
hegra Svart 20.August.2015 Del på Facebook Svart 20.August.2015 Synes også det er litt merkelig at den stopper selv om det blåser ut av veivhusventilasjonen. Den burde ikke stoppe av den grunn. Men veldig mange motorer har jo ventilasjonen koblet til luftfilter eller innsug. Kan jo da være at det er så mye eksos i lufta den da suger inn, og at den rett og slett blir kvalt. Luftfilter kan også gå fort tett under slike forhold. Er det slik kan du prøve å fjerne ventilasjonen fra innsug eller luftfilter slik at dette går rett ut, og ikke suges inn i motor igjen. Stopper den ikke da vet du i hvert fall grunnen til stoppingen, men det må være mye gjennomslag om dette er årsaken. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.