Jump to content

Propellvalg Suzuki Df50 og "trimming" av finne


Cral

Recommended Posts

Har en Omre 17 foter http://boat.no/asp/boats/show.asp?id=17902&mid=26612 Pleier å si tenk på en Rana 17 med vindskjerm, så er man i nærheten.

 

Denne har en 50hk Suzuki fra 2005. 

 

Jeg sliter med å få motoren opp i turtall, gir full gass, og den går greit opp til 5000 rpm. men så går det treigt videre oppover, og har vel aldri sett den over 5300-5400 rpm.  Treig til å plane er den også. 

Nå brukes båten mye til å dorge med, og da har ikke dette noe å si, men innimellom skulle man helst kommet seg videre litt fortere. :)

 

 

Byttet også offeranoden ved propellen, den som ser ut som en finne. Men jeg mistenker at jeg har justert denne feil, da jeg føler at jeg har fått litt mer hekksjø etter at jeg monterte den. 

 

bilde

Redigert av Cral (see edit history)

~Cral

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

ville gått ned 2" i stigning , den motoren der har vel maks anbefalt turtall på 62-6400 om jeg ikke husker helt feil...? 

 

ikke vært bort at trimfinnen påvirker hekksjøen merkbart.  Jeg bruker bare justere denne slik at motoren ikke trekker til noen av sidene under kjøring (slik den står nå så vil jeg tro at båten trekker mot høyre?)   

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...