jma001 Startet 27.August.2015 Del på Facebook Startet 27.August.2015 Hei, alle med kjennskap til "Raymarine E120" kartplotter.1)Jeg har tidligere benyttet C-map programmet på bærbar PC - og tilkoblet GPS. I C-map har jeg opprettet ruter/waypoints for hele norskekysten. Disse rutene/waypoint blir i C-map lagret som ei tekstfil "norskekysten"under mappa ../routes og kan i dette systemet tas frem for videre editering og/eller ved behov for å benytte ruten på havet.2)I forbindelse med båtkjøp har jeg anskaffet bl.a. "Raymarine E120" kartplotter med kart for hele norskekysten.Men siden båten ligger i opplag på Sørlandet - langt unna der jeg bor, har jeg ikke mulighet for å sjekke saker og ting: SPØRSMÅL:a) Er det i "Raymarine E120" mulig å importere ovennevnte C-map-waypoints (FRA fila ../routes/"norskekysten" i C-map INN i Raymarine E120-kartet?b)Det fulgte med ei CD-plate til "Raymarine E120" med et simuleringsprogram og/eller planleggingsprogram der det antydes muligheten for å importere waypoints.Dette "Raymarine"-programmet har jeg installert på den bærbare PCen der også C-map-waypointene ligger lagret.Men jeg finner ikke at programmet tilbyr import av waypointene i C-map-fila "norskekysten". Hva gjør jeg evt. feil?c)En plass i dette "Raymarine E120"-programmet på min PC nevnes det at en slik route-fil må foreligge i CSV (Comma delimited)-tekstformat for å kunne importeres...Kjenner noen til om hvordan dette med import av C-map-ruter til Raymarine fungerer?Er takknemlig for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.