Jump to content

"Raymarine E120" kartplotter og import av rute/veipunkt fra C-map


jma001

Recommended Posts

Hei, alle med kjennskap til "Raymarine E120" kartplotter.

1)
Jeg har tidligere benyttet C-map programmet på bærbar PC - og tilkoblet GPS. I C-map har jeg opprettet ruter/waypoints for hele norskekysten. Disse rutene/waypoint blir i C-map lagret som ei tekstfil "norskekysten"
under mappa ../routes   og kan i dette systemet tas frem for videre editering og/eller ved behov for å benytte ruten på havet.


2)
I forbindelse med båtkjøp har jeg anskaffet bl.a. "Raymarine E120" kartplotter med kart for hele norskekysten.
Men siden båten ligger i opplag på Sørlandet -  langt unna der jeg bor, har jeg ikke mulighet for å sjekke saker og ting: 
SPØRSMÅL:
a) Er det i "Raymarine E120" mulig å importere ovennevnte C-map-waypoints    (FRA  fila  ../routes/"norskekysten" i C-map INN i Raymarine E120-kartet?

b)
Det fulgte med ei CD-plate til "Raymarine E120" med et simuleringsprogram og/eller planleggingsprogram der det antydes muligheten for å importere waypoints.
Dette "Raymarine"-programmet har jeg installert på den bærbare PCen der også C-map-waypointene ligger lagret.
Men jeg finner ikke at programmet tilbyr import av waypointene i C-map-fila "norskekysten". Hva gjør jeg evt. feil?

c)
En plass i dette "Raymarine E120"-programmet på min PC nevnes det at en slik route-fil må foreligge i CSV (Comma delimited)-tekstformat  for å kunne importeres...
Kjenner noen til om hvordan dette med import av C-map-ruter til Raymarine  fungerer?


Er takknemlig for svar.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...