Jump to content

Beneteau 473. Hvad er det og hvor skal den monteres?


Audiaudi

Recommended Posts

Det ser ut som du har "dobbel ankerrulle". Jeg vil anta at spydet skal sitte i det sporet som er ledig. Mulig rullene må fjernes.

Jeg synes også dette ser ut som et gennakerspyd, der tackline skal gå gjennom den hvite ringen ytterst. Klembøylen og strammehjulet skal sikre rask av- og på-montering.

Link to post
Share on other sites

Nu ved jeg det. Jeg havde fundet ud af at montere lejderen i agter der er et konsoller indbygget i badeplatformen og et på agterlønningen med samme diameter. Det skal afprøves imorgen om det er samme diameter som på lejderen.

 

bilde

 

bilde

 

Tror du har ret.

Så kan jeg også komme i land forfra hvis der er en høj eller lav kaj??

Link to post
Share on other sites

tack på en gennaker skal være i båtens senterlinje, så jeg tror ikke dette er for det formålet. Kan det være feste for en baugstige eller noe sånt?

Det er bare når man skal seile regatta, seiler man på tur,  kan man gjøre hva man vil  og den løsningen med å få det litt lengre over på le side  er helt fin.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Ja den kan også gå frem høj og lavt. Og er nok også det den er beregnet til. Den hælder nemlig lidt. Men nu var det fordi jeg ligger ved min bro, jeg lige ville vise min nyopdagede ting. Takket være gode og skarpsindige mennesker her på forummet. Altid hjælp at hente her☺️☺️

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...