bare lek(k)er Startet 7.September.2015 Del på Facebook Startet 7.September.2015 Som tittel spør om. Har i dag fått bekreftet at Jotun kutter ut TopGloss, begrunnet i "markedsmessige" forhold, det samme gjelder Biltema sin 2k PU lakk ("topcoat"). Er det andre leverandører, som selger til "vanlige kunder"? eventuellt alternativer? Lastebillakk? Vi lakkerte båten vår for noen år siden med bengalakk, synes ikke at den helt holder mål, blir fort matt, og kan ikke poleres opp igjen. Vi hadde derfor tenkt å lakkere om båten med 2 k til våren. Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 7.September.2015 Del på Facebook Svart 7.September.2015 Var heldig og fikk med meg noen liter med Jotun sin 2komponent maling i siste liten... Var og kikket på en som hadde malt båten med Internasjonal sin enkomponent og det ble faktisk ikke så verst. Han brukte rulle og bred kost, ingen fordriver. Skinner ganske bra i skroget. Hvis man ikke har "Kristian verdensfjord liggende i båsen slipper man unna med ikke for mange liter med slik maling. 2 strøk med enkomponent på en 22 fots båt gikk det med litt under en liter. Bakdelen er at kanskje man må til og male litt oftere enn med 2komponent? Falming så jeg godt på en annen hvor det var 4-5 år siden den ble malt. Trodde først det var vanlig en komponent, men eier sa det var brukt to komponent. Sitér dette innlegget Link to post
Sylvester Svart 7.September.2015 Del på Facebook Svart 7.September.2015 Jeg brukte Hempel Poly Gloss og pensel, viss jeg husker riktig er den spesial laget for det, det ble bra. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.