Pettern1972 Startet 7.September.2015 Del på Facebook Startet 7.September.2015 Skal montere ankervinsjen på bildet. Anchorlift Dolphin, 1000 watt, på vår tresfjord 28. Ønsker bilder av hvordan folk har montert slike braketter, så jeg ikke gjør noe galt her. Har egentlig mest lyst til å montere den i skottveggen ut mot sittebenken,men er usikker. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Gerhard Svart 7.September.2015 Del på Facebook Svart 7.September.2015 Noen ganger kommer det spørsmål som jeg tenker at: det var til meg! Jeg monterte Anchorlift i min Tresfjord 28 i 2004. Jeg monterte den på ytterskottet. Jeg kuttet til en skrå (eller buet) trekloss og monterte den på den. Jeg fant frem noen bilder, men når jeg skulle laste dem opp til Baatplassen.no så så jeg at jeg hadde gjort det før: Se her! Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 7.September.2015 Del på Facebook Svart 7.September.2015 Jeg kan legge til noen ting: - Min sto litt lavt. Hvis jeg hadde hatt mye kjetting ute så måtte jeg skyve litt unna for å få plass til alt. - Når jeg kjørte inn vinsjen så var det litt vibrasjon i skroget der den var montert. - Gjennomføringen var et plastrør. Ved første forsøk hadde jeg ikke kappet det. Da ble det for stor slitasje i dette. Jeg fikk nytt og kappet det. Da gikk det bedre. Hvis du skal montere det på motsatt side, mot sittebenken, så vil du trenge noe annet til gjennomføringen, men jeg ser du allerede har et hjul til det, så da kan det nok gå fint. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 7.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2015 Se der ja. En mulig løsning det. Litt lavt plassert kanskje. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Pettern1972 Svart 7.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2015 (redigert) Har litt dobbelt opp her, 50 meter kjetting og 50 meter blytau, får liksom ikke helt bestemt meg for hva jeg skal bruke. Den rulla på braketten er bare skrudd fast, så den er det mulig å flytte som jeg vil Redigert 7.September.2015 av Pettern1972 (see edit history) Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Pettern1972 Svart 12.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2015 (redigert) Noen flere? Og en ting til, kabularet på vinsjen skal takle både 8 mm kjetting og 16 mm tau. Jeg har 50 meter av både tau og kjetting. Hva anbefales? Kommer vel til å bruke et 10 kg bruce. Redigert 12.Oktober.2015 av Pettern1972 (see edit history) Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Marida Svart 12.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2015 Bruk kjetting My friend. Det bråker og veier, men funker Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 16.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2016 Løfter denne igjen, da det begynner å nærme seg montering. Noen som har glupe monteringsidéer? Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
lippert Svart 16.Mars.2016 Del på Facebook Svart 16.Mars.2016 Kanskje du finner noen ideer her http://sleipner.no/pakker/vinsjer/ Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Per Tore Svart 16.Mars.2016 Del på Facebook Svart 16.Mars.2016 Skal montere vinsj bak her en plass. Har mest lyst til å få den på Sb side, med selve ankeret/ rullen på utsiden av badestigen. Har en litt "tricky" aktervegg å gå igjennom, med flere vinkler, og få større, rette flater. Har ikke kjøpt vinsj enda, så tips om fleksible løsninger taes imot med takk. Er også litt begrenset med plass og adkomst på innsiden, men ikke helt håpløst. All hjelp taes imot med takk? Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 16.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2016 du bør iallefall ha minst en halvmeters fall fra vinsjen og ned til bunnen der tau/kjetting skal ligge i følge "de lærde". du kan jo også evt bruke en vinsjkasse Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Per Tore Svart 16.Mars.2016 Del på Facebook Svart 16.Mars.2016 Kasse funker dårlig på denne. Hele sofaryggen med taukasse (som landstrømskabelen går inn i) er den del av motorromsluka som blir tiltet opp ( du kan såvidt se de bakre hengslene på luka i framkant av badeplattingen, de rustfrie beslagene) De små teakrutene på hver side av hengslene er også en del av luka. Tror jeg må ha gjennomføringa enten rett under drivstoffpåfylling stb side, eller under kryssholtet et sted. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 16.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2016 kanskje du finner noe her Per Tore: http://sleipner.no/sider/98/monteringseksempel-fra-engbo/ Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Per Tore Svart 16.Mars.2016 Del på Facebook Svart 16.Mars.2016 Jepp, har plukket opp noen tips der. Noen som har erfaringer med Quick- vinsjene som seatronic selger? Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 16.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2016 quick er vel en av de mest solgte, Seatronic har også en veldig bra kundeservice om noe skulle skje Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Jangul Svart 17.Mars.2016 Del på Facebook Svart 17.Mars.2016 Kan bekrefte begge deler...Min Quick har vært veldig bra etter litt TLC og Seatronic er veldig bra på kundeservice.Det er fabrikken også gode på Sitér dette innlegget Link to post
JSM Svart 17.Mars.2016 Del på Facebook Svart 17.Mars.2016 Har en Quick stående i baugen på en seilbåt og er veldig fornøyd med den. Den trenger som nevnt over her litt TLC og en ferskvannsdusj i ny og ne, men det gjør alt slikt utstyr. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 22.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2016 Ble en egen løsning til slutt. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Marida Svart 23.Mars.2016 Del på Facebook Svart 23.Mars.2016 Tenkte plutselig på en ting her, oppå hjulet som er helt øverst, er det ikke spor der som passer til en vinsjsveiv? Min Quick har det. Dette er for å løsne hjulet hvis det sitter fast. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 23.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2016 Stemmer det Marida, er noen cm mellomrom opp til dekket, så kommer greit til med sveiva Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Per Tore Svart 23.Mars.2016 Del på Facebook Svart 23.Mars.2016 (redigert) Kan man "legge" vinsjen på denne måten? Eller er ikke bildene riktig vei? EDIT: Beklager, så nå at den er beregnet for å ligge... Redigert 23.Mars.2016 av Per Tore (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 24.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2016 Denne kan stå begge veier. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.