Jump to content

Montere ankervinsj, bilder ønskes

Pettern1972

Recommended Posts

Noen ganger kommer det spørsmål som jeg tenker at: det var til meg!

Jeg monterte Anchorlift i min Tresfjord 28 i 2004. Jeg monterte den på ytterskottet. Jeg kuttet til en skrå (eller buet) trekloss og monterte den på den.

Jeg fant frem noen bilder, men når jeg skulle laste dem opp til Baatplassen.no så så jeg at jeg hadde gjort det før: Se her!

Gerhard

Jeg kan legge til noen ting:

- Min sto litt lavt. Hvis jeg hadde hatt mye kjetting ute så måtte jeg skyve litt unna for å få plass til alt.

- Når jeg kjørte inn vinsjen så var det litt vibrasjon i skroget der den var montert.

- Gjennomføringen var et plastrør. Ved første forsøk hadde jeg ikke kappet det. Da ble det for stor slitasje i dette. Jeg fikk nytt og kappet det. Da gikk det bedre. Hvis du skal montere det på motsatt side, mot sittebenken, så vil du trenge noe annet til gjennomføringen, men jeg ser du allerede har et hjul til det, så da kan det nok gå fint.

Gerhard

• 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...

bilde

Skal montere vinsj bak her en plass. Har mest lyst til å få den på Sb side, med selve ankeret/ rullen på utsiden av badestigen. Har en litt "tricky" aktervegg å gå igjennom, med flere vinkler, og få større, rette flater. Har ikke kjøpt vinsj enda, så tips om fleksible løsninger taes imot med takk. Er også litt begrenset med plass og adkomst på innsiden, men ikke helt håpløst. All hjelp taes imot med takk?

Kasse funker dårlig på denne. Hele sofaryggen med taukasse (som landstrømskabelen går inn i) er den del av motorromsluka som blir tiltet opp ( du kan såvidt se de bakre hengslene på luka i framkant av badeplattingen, de rustfrie beslagene) De små teakrutene på hver side av hengslene er også en del av luka. Tror jeg må ha gjennomføringa enten rett under drivstoffpåfylling stb side, eller under kryssholtet et sted.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...