Jump to content

KAD44EDC Kompressor stopper ikke


Gozzi

Recommended Posts

Hadde en kort tur på sjøen i går og oppdaget at kompressor ikke stoppet når jeg kjørt på tomgang.

Motortemperatur var da normal ca 90°C.

Hadde ligget på marsjfart uten noen problemer og ytelsen på motor var helt normal.

 

Gjorde litt lett feilsøkning når jeg kom til brygga.

Koblet ut kompressor manuelt ved å dra ut pluggen og startet motor helt normalt.

Stoppet motor og satte inn pluggen igjen og kompressor startet med en gang. :confused:

 

Noen som har  opplevd dette før eller har noen tips?

Kompressor skal vel kun koble inn når motor er kald(noe den ikke var) eller ved et bestemt turtall?

Link to post
Share on other sites

Den skal koble inn fra kaldt for gi mindre røyk på start up, men når motor temp kom opp til 60C skal den kobles ut, og så koble inn  igjen ved bestemt turtall (1700 omd) når du gi gass.

Kan vær at temp sensoren for EDC'n lyver og det synes at motoren er kaldt hele tiden, den er montert under innsuggs rør bak nær til turboen. Ellers det kan vær en feil på den 'kick down' sensor på injeksjons pumpe, som kjenner når du gi gass, den har en lite plate som er montert på throttle arm på pumpen og med full gass skal den kom i nærheten av en magnet bryter (små boks med en ledning) de skal vær 0.7mm klaring mellom de to med full throttle, sjekk med motoren stanset.

Link to post
Share on other sites

En bekjent hade samme feilen. 

Resatte alle feilkoder ved et VP verksted, så fungerte det igjen.  Forsøk å resette via knappene på dashen (neutral/diag)

 

Det var meg det. Men forskjellen var at min kompressor ikke startet. Det ble som sagt fikset ved resetting av feilkoder vha diagnose verktøy på VP-verksted.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...