kaik Startet 9.September.2015 Del på Facebook Startet 9.September.2015 Skal skifte kjølevæske på Volvo Penta KAD 300 motorer og lurer på tips om avtappningen. Det er veldig trangt mellom motorene og vanskelig å komme til. Manualen er for KAD/KAMD 44 og 300 så bildet ser ikke ut til å stemme med mine motorer. Kan noen bekrefte tappepunktene eller event. laste opp et bilde av hvor de sitter? På mine motoer kan jeg ikke se avtappningspunkt 3 og jeg kjenner heller ikke igjen punkt 4. Det er imidlertid en annen kran som stikker rett ut like ved bakre del av eksosmanifoilen? Takker for hjelp. https://baatplassen.no/bildearkiv/15/15457/vp_kad300_avtapping.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 9.September.2015 Del på Facebook Svart 9.September.2015 Det er 2 slanger som kommer ut på venstre side av motoren når du står foran den. Den ene er til avtapping. Skal lese i koka når jeg kommer hjem Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
kaik Svart 9.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.September.2015 Det stemmer og det er slangen uten blå ring som er til kjølevæsken, men det er de andre avtappingspunktene jeg ikke kjenner igjen på mine motorer. Utdrag fra boka. Coolant. DrainingRemove the filler cap on the expansion tank (this lets the coolant run out faster). Put a container under the drain cock on the hose without a blue marking (1).Open the drain cock and drain coolant. Then continue by draining the coolant from the other drain cocks (2–4). Flush out the heat exchanger as follows before fillingcoolant. Sitér dette innlegget Link to post
Gulborg Svart 9.September.2015 Del på Facebook Svart 9.September.2015 de 3 andre er jo varmeveksler som har plugg under, ende på eksosmanofoil som ligger mellom eksoskrøk og varmeveksler og siste er plugg på turbo. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 9.September.2015 Del på Facebook Svart 9.September.2015 (redigert) Dette er fra Gjør det selv boka som VP selger i Sverige, men ikke i Norge Redigert 9.September.2015 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
kaik Svart 9.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.September.2015 Takk det ble ganske mye tydeligere enn det som står i brukerhånboken. Ser ut som en bok som er verdt å kjøpe. På KAD 300 med drev går eksosen ut på andre siden og røret dekker pluggen så da finner jeg den sikkert. Takk for hjelpen :-) Sitér dette innlegget Link to post
paulern Svart 22.Mars.2019 Del på Facebook Svart 22.Mars.2019 gammel tråd, men spørsmål fra meg. hvordan fylle opp etter det er blir tømt? tenker på lufting etc. er en Windy Ghibli jeg skal bytte på Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.