Jump to content

Skifte kjølevæske / frostvæske på VP KAD 300

kaik

Recommended Posts

Skal skifte kjølevæske på Volvo Penta KAD 300 motorer og lurer på tips om avtappningen.

Det er veldig trangt mellom motorene og vanskelig å komme til. Manualen er for KAD/KAMD 44 og 300 så bildet ser ikke ut til å stemme med mine motorer. Kan noen bekrefte tappepunktene eller event. laste opp et bilde av hvor de sitter? På mine motoer kan jeg ikke se avtappningspunkt 3 og jeg kjenner heller ikke igjen punkt 4.

Det er imidlertid en annen kran som stikker rett ut like ved bakre del av eksosmanifoilen?

Takker for hjelp.

https://baatplassen.no/bildearkiv/15/15457/vp_kad300_avtapping.jpg

Det stemmer og det er slangen uten blå ring som er til kjølevæsken, men det er de andre avtappingspunktene jeg ikke kjenner igjen på mine motorer.

Utdrag fra boka.

Coolant. Draining
Remove the filler cap on the expansion tank (this lets the coolant run out faster). Put a container under the drain cock on the hose without a blue marking (1).
Open the drain cock and drain coolant. Then continue by draining the coolant from the other drain cocks (2–4).

Flush out the heat exchanger as follows before filling
coolant.

• 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...