Jump to content

bmw D530 bliver for varm over 2500 omdrejninger


Pouljoensen

Recommended Posts

hjælp!!!!!!!

motor bliver for varm da den kommer op på 2500 omdrejninger, det vil sige at vi kun kan sejle ved en fart på 8knob. Vi har prøvet at skifte impeller, tempratur viser , temp føler, søvandsfilter,oliefilter, olie, adskilt alt kølesystem, oliekøler, varmevækslere. Også har vi skiftet forskelligt over fra bagbords motor uden held. Olietemp kommer op på 112 grader . og vand temp blir også for varm.  Men i tomgang er alt ok. 

 

mvh 

poul joensen

Klaksvik

Færøerne

Link to post
Share on other sites

Enig med JonnyBoy her. Her er et eksempel fra det verste tilfellet jeg har vært borti.. Eksosbendet var så tettrustet i kjølekanalen at det ikke kom en eneste dråpe gjennom med påsatt trykk fra vannslange med 6 bar trykk! Nå er det umulig å få høyere temperatur enn 85 grader på den motoren.

 

Nå vet ikke jeg hvilken versjon av eksosbendene du har, men dette er virkelig verdt å sjekke

Link to post
Share on other sites

Har du sjekket/ Testet termostatene? Den ene skal åpne på 70, neste på 82 og oljetermostaten skal åpne på 90. Siden du har problemer med høy temp på begge så vil jeg tro det er problemer med varmevekslingen.. Prøvd å ta av slangen som går inn på eksosbendet? Putt denne i en dunk e.l og varier turtallet

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...