Pouljoensen Startet 9.September.2015 Del på Facebook Startet 9.September.2015 hjælp!!!!!!! motor bliver for varm da den kommer op på 2500 omdrejninger, det vil sige at vi kun kan sejle ved en fart på 8knob. Vi har prøvet at skifte impeller, tempratur viser , temp føler, søvandsfilter,oliefilter, olie, adskilt alt kølesystem, oliekøler, varmevækslere. Også har vi skiftet forskelligt over fra bagbords motor uden held. Olietemp kommer op på 112 grader . og vand temp blir også for varm. Men i tomgang er alt ok. mvh poul joensen Klaksvik Færøerne Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 10.September.2015 Del på Facebook Svart 10.September.2015 Har du sjekket eksosbendet på turboen? Hvis det er grodd igjen, slippes ikke nok vann gjennom på høyere turtall. Dette vil medføre varmt kjølevann og olje. Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
svendis Svart 10.September.2015 Del på Facebook Svart 10.September.2015 Enig med JonnyBoy her. Her er et eksempel fra det verste tilfellet jeg har vært borti.. Eksosbendet var så tettrustet i kjølekanalen at det ikke kom en eneste dråpe gjennom med påsatt trykk fra vannslange med 6 bar trykk! Nå er det umulig å få høyere temperatur enn 85 grader på den motoren. Nå vet ikke jeg hvilken versjon av eksosbendene du har, men dette er virkelig verdt å sjekke Sitér dette innlegget Link to post
Pouljoensen Svart 10.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.September.2015 Tak for svar. Jeg har lavet et nytt exost bend, men det hjalp ikke Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 10.September.2015 Del på Facebook Svart 10.September.2015 Kommer det nok kjølevann i eksosen? tenker da om selve sjøvannspumpen har noen feil? f.eks om "kammen" som trykker sammen impelleren er slitt? Eller om pumpen trekker luft? Sitér dette innlegget Link to post
Pouljoensen Svart 10.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.September.2015 Jeg har 2 motorer, så eg har byttet sjøvannspumpe og skiftet impeller. Samme resultat Sitér dette innlegget Link to post
Pouljoensen Svart 10.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.September.2015 (redigert) . Vann temp 82. Olie temp over 100 Redigert 10.September.2015 av Pouljoensen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
svendis Svart 11.September.2015 Del på Facebook Svart 11.September.2015 Har du sjekket/ Testet termostatene? Den ene skal åpne på 70, neste på 82 og oljetermostaten skal åpne på 90. Siden du har problemer med høy temp på begge så vil jeg tro det er problemer med varmevekslingen.. Prøvd å ta av slangen som går inn på eksosbendet? Putt denne i en dunk e.l og varier turtallet Sitér dette innlegget Link to post
Pouljoensen Svart 11.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2015 Jeg har taget ud varmevæksler og renset den. Vann og olietermostat har jeg også testet. Har også monteret slange på rør før exost bend på begge motore, det var samme flow Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.