Laffie Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 Er det noen her som har gjort seg noen erfaringer ang TV-antenner til båt. Har sett at disse ligger på mellom 900 og 2000 kroner. Er det store kvalitetsforskjeller på disse eller fins det billige og samtidig bra antenner på markedet? Quote Link to post
Verrie Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 Heisan, hvis du ser oppe i høyre hjørne, på emneoversikten, søker etter antenner, vil du finne "et hav" av sider som er skrevet om emnet tidligere. Kanskje du får svar på det du lurer på der ? Quote Link to post
OT-flyktning Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 Er det noen her som har gjort seg noen erfaringer ang TV-antenner til båt. Har sett at disse ligger på mellom 900 og 2000 kroner. Er det store kvalitetsforskjeller på disse eller fins det billige og samtidig bra antenner på markedet? <{POST_SNAPBACK}> Hei, og velkommen om bord. Dette har blitt diskutert kanske ofte og du finner tilbake til de gamle trådene ved å følge hierarkien i emneoversikten (link øverst til høyre) - eller direkte ved å klikke her Quote Link to post
anton Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 Kanskje noen kan gi en forståelig anvisning på hvordan man finner gamle emner uten å lete seg ihjel. Quote Link to post
LALUNA II Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 KAN JO PRØVE MED DETTE EMNET SOM ET EKSEMPEL FØRST EMNEOVERSIKT ØVERST PÅ ÅPNINGSIDEN SÅ ELEKTRISK,ELEKTRONIKK SÅ ELEKTRISK,ELEKTRONIKK (IGJEN) SÅ FINNER DU DET DU LETER ETTER TV ANTENNE dette var et eksempel HINT !! Tenk på hva du skal ha tak i ...hvilken kategori eks maskin = fremdriftsmaskineriet etc. så kommer svaret/emnet lenger inn du kikker enkelt hvis en tenker logisk ...men dessverre er vi ikke alle like logiske håper du skjønte hva jeg mente ellers så kan du ta et SØK Quote Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
OT-flyktning Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 Nu, det er da ikke så ille? Linken øverst til høyre fører til en siden med kategorier som deler båtlivet opp i store trekk: Seil, motor, elektrikk, turer, opplag, sikkerhet og noen flere såkallte toppnivå-kategorier. Trykker du på nevnte link øverst til høyre havner du på en side som nevner alle disse og gir deg en liste med linker ditt. Da er det bare å tenke litt.... jo, TV - det er noe elektronisk det. Derfor trykker du på linken 'Elektrisk, elektronisk...' og kommer til et annet dokument. Her finner du underkategorier og en av disse er 'Elektronik, instrumenter, PC...' Ser du på alternativene er det nok her TV-sakene må ligge. Og klikker du denne linken da dukker allerede forkortelsen TV opp. Verre er det ikke. Og innenfor dokumentene kan du selvfølgelig også bruke letemetodene som din nettleser tilbyr - CTRL-F f eks i Internet Explorer. Når det er sagt så må jeg nok innrømme at ikke alle saker ligger der hvor det er mest logisk - anker og ankervinsj ligger f eks ved 'Skrog, dekk overbygg...' Det må nok en omorganisering til en gang i fremtiden. Men ofte når du tar feil vei så finner du en link på tvers av alle kategoriene som fører deg tilbake på veien. F eks ligger saker som har med vinterkonservering av motor å gjøre ikke i motor-hovedkategorien, men i opplagskategoriene. En link i kommentarfeltet i begge kategoriene opplyser om dette og fører det rett til målet. Quote Link to post
GeirT Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 Er det noen her som har gjort seg noen erfaringer ang TV-antenner til båt. Har sett at disse ligger på mellom 900 og 2000 kroner. Er det store kvalitetsforskjeller på disse eller fins det billige og samtidig bra antenner på markedet? <{POST_SNAPBACK}> Jeg kjøpte Triax UFO antenne av Stavanger Seil... sist jeg var inne hos dem, lå det fortsatt ett par i hyllene hans. Ring Atle på tlf: 977 39 560 Du får den sikkert for godt under tusenlappen. Den fungerer utmerket på alle TV kanaler samt på FM radio. Har en liten innendørs del der du i tillegg til 12-24V kopler til kabel fra antennen, samt TV og radio. Les mer om den her. (Manual på 1MB) Geir Quote Geir Link to post
Slagskibet Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 Har kjøpt en antenne fra Tyskland,ser ut som en sat,komm, antenne. Når alt er ferdig koblet får vi se hvordan den virker. Quote Link to post
Marø Posted May 21, 2005 Share Posted May 21, 2005 Har selv en Triax UFO. Bra på TV og helt suveren som radioantenne. Quote Link to post
Slagskibet Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 (edited) Det har jeg hørt av andre også. Men jeg syntes designet ikke passer inn på båt,litt for mye "campingvogn" preg over den liksom. Brukte en del tid for å finne noe annet og kom over denne i Tyskland. Den har forsterker som Triax har. Og når det blir mere tid enn 2 dager hjemme skal den kobles opp til coaxkabel fra AP navigatoren så får vi se om værdamene på TV2 fremtrer klarere enn de gjør på piskantenne. Edited May 22, 2005 by thor (see edit history) Quote Link to post
SAMBOCA 38 FOT Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Kjøp deg en antenne som heter GLOMAX med antenneforsterker den tar i det meste Hilsen Kell http://home.webnorge.no/halvorsen/ Quote Link to post
Frøken Fryd Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Jeg synes du skal snakke med prosjektkoordinatoren din på jobben, han må da kunne finne frem noe rask fra lageret som funker :-P Quote Link to post
Recommended Posts