Jump to content

Laffie

Recommended Posts

Er det noen her som har gjort seg noen erfaringer ang TV-antenner til båt. Har sett at disse ligger på mellom 900 og 2000 kroner. Er det store kvalitetsforskjeller på disse eller fins det billige og samtidig bra antenner på markedet? :smiley:

<{POST_SNAPBACK}>

Hei, og velkommen om bord.

 

Dette har blitt diskutert kanske ofte og du finner tilbake til de gamle trådene ved å følge hierarkien i emneoversikten (link øverst til høyre) - eller direkte ved å klikke her

Link to post
Share on other sites

KAN JO PRØVE MED DETTE EMNET SOM ET EKSEMPEL

 

FØRST EMNEOVERSIKT ØVERST PÅ ÅPNINGSIDEN

 

ELEKTRISK,ELEKTRONIKK

 

ELEKTRISK,ELEKTRONIKK (IGJEN)

 

SÅ FINNER DU DET DU LETER ETTER TV ANTENNE

dette var et eksempel

 

 

HINT !!

Tenk på hva du skal ha tak i ...hvilken kategori

eks maskin = fremdriftsmaskineriet etc. så kommer svaret/emnet lenger inn du kikker :yesnod:

 

enkelt hvis en tenker logisk ...men dessverre er vi ikke alle like logiske :cryin:

 

håper du skjønte hva jeg mente :confused:

 

ellers så kan du ta et SØK

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Nu, det er da ikke så ille?

 

Linken øverst til høyre fører til en siden med kategorier som deler båtlivet opp i store trekk: Seil, motor, elektrikk, turer, opplag, sikkerhet og noen flere såkallte toppnivå-kategorier. Trykker du på nevnte link øverst til høyre havner du på en side som nevner alle disse og gir deg en liste med linker ditt. Da er det bare å tenke litt.... jo, TV - det er noe elektronisk det. Derfor trykker du på linken 'Elektrisk, elektronisk...' og kommer til et annet dokument. Her finner du underkategorier og en av disse er 'Elektronik, instrumenter, PC...' Ser du på alternativene er det nok her TV-sakene må ligge. Og klikker du denne linken da dukker allerede forkortelsen TV opp. Verre er det ikke.

 

Og innenfor dokumentene kan du selvfølgelig også bruke letemetodene som din nettleser tilbyr - CTRL-F f eks i Internet Explorer.

 

Når det er sagt så må jeg nok innrømme at ikke alle saker ligger der hvor det er mest logisk - anker og ankervinsj ligger f eks ved 'Skrog, dekk overbygg...' Det må nok en omorganisering til en gang i fremtiden. Men ofte når du tar feil vei så finner du en link på tvers av alle kategoriene som fører deg tilbake på veien. F eks ligger saker som har med vinterkonservering av motor å gjøre ikke i motor-hovedkategorien, men i opplagskategoriene. En link i kommentarfeltet i begge kategoriene opplyser om dette og fører det rett til målet.

Link to post
Share on other sites

Er det noen her som har gjort seg noen erfaringer ang TV-antenner til båt. Har sett at disse ligger på mellom 900 og 2000 kroner. Er det store kvalitetsforskjeller på disse eller fins det billige og samtidig bra antenner på markedet? :smiley:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kjøpte Triax UFO antenne av Stavanger Seil... sist jeg var inne hos dem,

lå det fortsatt ett par i hyllene hans. Ring Atle på tlf: 977 39 560

Du får den sikkert for godt under tusenlappen.

 

Den fungerer utmerket på alle TV kanaler samt på FM radio.

Har en liten innendørs del der du i tillegg til 12-24V kopler til kabel fra antennen, samt TV og radio.

Les mer om den her. (Manual på 1MB)

 

Geir :sailing:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Link to post
Share on other sites

Det har jeg hørt av andre også. Men jeg syntes designet ikke passer inn på båt,litt for mye "campingvogn" preg over den liksom. Brukte en del tid for å finne noe annet og kom over denne

i Tyskland.

 

Bilde

 

Den har forsterker som Triax har. Og når det blir mere tid enn 2 dager hjemme skal den kobles opp til coaxkabel fra AP navigatoren så får vi se om værdamene på TV2 fremtrer klarere enn de gjør på piskantenne.

Redigert av thor (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...