Jump to content

Hentet hjem min "nye" Master 740, 1986 model med HT


Fyrlykten

Recommended Posts

Da var endelig ventetiden over, etter lang tids jakt etter båt falt valget på en Master 740, 1986 model med hardtopp som hadde alt jeg lette etter i en båt.

Båten lå i Florø så jeg fikk en tidligere kollega til å besiktige båten for meg da han allerede var der i forbindelse med "fjord steam" veteranbåter som seilte fra Bergen-Skjerjehamn-Florø for noen uker siden. Tilbakemeldingen var at motoren "Yanmar 77 hk" gikk som en klokke, båten framstod ellers som litt skitten og treverket i cokpit var slitent, men hva kan man forvente av en 30 år gammel båt :smiley: Så da var det bare å slå til.

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?folderId=6118741&finnkode=62206855

 

Jeg tok hurtigbåten til Florø tirsdag 1 september, overnattet i båten og dro avgårde sammen med tidligere eier (noe som var veldig betryggende da han kjente båten og farvannet godt da han til daglig jobber som skipper :thumbsup: helt toppers.

Vi dro avgårde i 10 tiden og bunkret diesel i Florø og Hardbakke for å ha mest mulig diesel på tanken under overfarten. Det var litt grått og vindfult når vi forlot Florø men det ble bare bedre og bedre etter hvert som vi nærmet oss Bergen :smiley: Marsjfarten var 12 knop på 3200 rpm. Rett før Alverstraumen fikk vi noe i propellen og stemningen var til å ta og føle på :thumbsdown: fikk bakket og heldigvis løsnet det, en diger klump med tang. Det gikk heldigvis bra denne gangen og lettelsen var stor :thumbsup: Vi ankom hjemmehavnen  rundt klokken 20 og var strålende fornøyd med turen. alt fungerte heldigvis som det skulle......fortsettelse følger i oppussingstråd :thumbsup: tok dessverre ingen bilder av hentingen men lover å komme sterkt tilbake :lol:

Redigert av Fyrlykten (see edit history)

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

 

 

Link to post
Share on other sites

Jeg får ikke slått på kartplotteren om bord, en gpsmap 520s :headbang:  noen som har en formening om hva som kan være årsaken til dette. Den står på en brakett med egen kabel, fungerte helt fint på turen hjem fra Florø. Står forresten et ekkolodd rett ved siden av og det fungerer helt fint

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...