Jump to content

Hitler vil ha båtplass i Oslo


jotto

Recommended Posts

He. Denne tråden er noe så selsomt som en slags omvendt Godwins lov; "Jo lenger en internettdiskusjon pågår, jo større blir sannsynligheten for en sammenligning som involverer Hitler"

 

Den begynte med Hitler og skled så ut i en diskusjon om båtforeninger og tildelingsregler.

 

Alle (eller de fleste) tråder spores av eller ender i et annet tema til slutt - så også her på BP. Først har vi fokus på trådens tema.

Når et tema er rikelig kommentert, flyter tankene videre og så kommer en avsporing. Helt naturlig det, egentlig.

 

Fjordgrynt har jo allerede benyttet tråden til å legge ut en jobbsøknad, for eksempel. :lol:

Redigert av Propell1 (see edit history)

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Link to post
Share on other sites

Korrupsjon skjer bare i land som vi ikke ønsker å sammenligne oss med.Og nordmenn er naive og blåøyde.

Det som stadig overrasker meg, er at det offentlige ikke er i stand til å stille større krav til utbygger. Akkurat det gjelder forsåvidt mer enn bryggeanlegg...

 

Når det gis tillatelse til brygger, hadde det i mitt hode vært naturlig å stille krav om åpenhet rundt tildeling av plass etc. Det er ikke såååå vanskelig å legge alt fra ventelister til styremøtereferater på nett. Litt mer kreativitet rundt dette hadde fjernet mye tvil rundt tildeling av plass.

 

I likhet med fjordgrynt har også jeg blitt utskjelt per telefon da jeg spurte om mulighet for båtplass. I mitt tilfelle var det noe så enkelt som et spørsmål om hva plassen koster som utløste en tirade om min tilsynelatende manglende betalingsevne. Artig at tiraden kom før prisen ble oppgitt, jeg la på før han var ferdig og plasserte båten min et annet sted. Jeg har til og med samme dialekt som personen det gjaldt. :D

Link to post
Share on other sites

Tør du å røpe hvilken forening det var ? Jeg mistenker at disse raseriutbruddene er mer personavhengig enn et resultat av båtforeningsstrukturen. Jeg snakket med representanter for den båtforeningen som holder til ute på Hovedøya - og der var tonen en helt annen. Veldig vennlig og imøtekommende, men da var Oslo-oppholdet mitt allerede på hell, så det ble ikke lagt inne noe søknad der. Det som forbauser meg er at personer med så åpenbare personlige utfordringer blir gjenvalgt, år etter år ? Det virker litt Nord-Korea-aktig.

Solvik mener jeg det heter, ved Sandvika.

 

Kommentar fra moderator: Til alle:

tråden er midlertidig stengt inntil moderator har fått ryddet opp.

Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...