Jump to content

Hitler vil ha båtplass i Oslo


jotto

Recommended Posts

Ubetalelig, det morsomste jeg har sett på lenge.

Takk for en god latter!

-Og han nevnte ikke engang den kommende eiendomsskatten i Oslo, med Arbeiderpartibyråd etc.

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Link to post
Share on other sites

Filmen er hysterisk, veldig bra.

Kan hende jeg tilhører "småmafiaen", men jeg har aldri hatt problemer med å få båtplass i Oslo. Dog har jeg bare hatt båten der vinterstid. Jeg foreslår "behovsprøving" av båtplass, med timer montert på hver bås. Bruker du båten for lite mister du plassen din.... :D

Redigert av Team Colibri (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Filmen er hysterisk, veldig bra.

Kan hende jeg tilhører "småmafiaen", men jeg har aldri hatt problemer med å få båtplass i Oslo. Dog har jeg bare hatt båten der vinterstid. Jeg foreslår "behovsprøving" av båtplass, med timer montert på hver bås. Bruker du båten for lite mister du plassen din.... :D

 

Jeg ser et marked åpne seg her... man kan leie folk til å kjøre båten for seg, sånn at man ikke mister plassen sin :-D

Link to post
Share on other sites

Jeg ser et marked åpne seg her... man kan leie folk til å kjøre båten for seg, sånn at man ikke mister plassen sin :-D

Skjønner ikke logikken her, det er jo de som bruker båten minst som har mest bruk for plassen. De andre snylter jo på plasser i uthavner, gjestehavner og gud vet hvor!

Link to post
Share on other sites

De fleste båtforeninger som har holdt på noen år, har vel opplevd at styreplasser kan fungere som lavterskeltilbud for individer som tror de har nådd toppen av en veldig viktig maktpyramide ved å sitte i Styret...

 

Borettslag og lignende kan vel også være utsatt for samme fenomen av og til. Jeg har hørt at det også forekommer i politiske kretser, det der.

 

Hitler vil ikke bare ha båtplass, han vil gjerne inn i Styret også!

 

;-)

Redigert av Propell1 (see edit history)

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Link to post
Share on other sites

De fleste båtforeninger som har holdt på noen år, har vel opplevd at styreplasser kan fungere som lavterskeltilbud for individer som tror de har nådd toppen av en veldig viktig maktpyramide ved å sitte i Styret...

 

Borettslag og lignende kan vel også være utsatt for samme fenomen av og til. Jeg har hørt at det også forekommer i politiske kretser, det der.

 

Hitler vil ikke bare ha båtplass, han vil gjerne inn i Styret også!

 

;-)

 

Hmm... det lukter oppfølger ;-)

Link to post
Share on other sites

Hmm... det lukter oppfølger ;-)

 

Hmmm... - Jotto, ER det "deg" eller?! :fishing: (hint: Kunne jo vært laget med Amiga og Video-toaster det der - eller like gjerne ...Tricaster ???) For ikke å nevne Casablanca ;-)

 

 

Uansett om du ikke skjønte noe av det der: Oppfølger, ja takk veldig gjerne!  :cheers:

Redigert av Propell1 (see edit history)

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Link to post
Share on other sites

Hmmm... - Jotto, ER det "deg" eller?! :fishing: (hint: Kunne jo vært laget med Amiga og Video-toaster det der - eller like gjerne ...Tricaster ???) For ikke å nevne Casablanca ;-)

 

 

Uansett om du ikke skjønte noe av det der: Oppfølger, ja takk veldig gjerne!  :cheers:

 

Det var jeg som lagde den ja :-)

 

Jeg puslet med videoredigering i Amiga-dagene ja :-D Video Toaster fungerte vel bare på Amiga 4000? Jeg hadde en 500 med Genlock, så det begrenset seg til heftig bruk av pause-knappen på videospillerne og å lage grafikk med Scala. Mimre..  :giggle:

Link to post
Share on other sites

He. Denne tråden er noe så selsomt som en slags omvendt Godwins lov; "Jo lenger en internettdiskusjon pågår, jo større blir sannsynligheten for en sammenligning som involverer Hitler"

 

Den begynte med Hitler og skled så ut i en diskusjon om båtforeninger og tildelingsregler.

Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...