Jump to content

Behov for ny pakning ved skifte av plexiglass?


Gudrun

Recommended Posts

Vurderer å skifte ut 2 plexiglass som er helt matte. Ja ser ut som de er sandblåst. Alder aner jeg ikke, men båten er fra 80tallet. 

 

Pakningen som de ligger i er av den typen med utvendig hvit låselist. Låselisten har hoppet ut noen plasser i hjørnene, så den er nok gåen. Pakningene ser bra ut uten sprekker. Vinduene er helt tette.

 

Før jeg gjør noe som helst trenger jeg tips:

 

Trenger jeg skifte nevnte pakninger på overbygget hvis de ser bra ut, eller er det slik at de normalt blir ødelagt ved demontering?

 

Trenger jeg det verktøyet som selges for å få ny låselist montert eller er det andre metoder for å få den på plass uten å skade pakningen?

Link to post
Share on other sites

Jeg gjorde samme jobben på en Rana 17 forrige uke. Jeg ville ikke prøvd meg på gjenbruk av de samme listene om igjen. De blir stive og morkne med åra, mens de nye er myke og lette å jobbe med. Jeg fikk låne verktøy for å montere låselisten hos en glassmester og tror jeg sparte vanvittig med tid på det, men hadde nok ikke kjøpt kun for den ene jobben. P.S sjekk pris på lister hos glassmester, jeg fikk nesten halv pris sammenlignet med bestmarin.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...