Jump to content

Forsikring av dieselmotor i "opplag".


Zach

Recommended Posts

Det er mulig jeg må lagre en dieselmotor en måned eller noen måneder (verdi ca kr 135 000). Det får jeg sannsynlig gjort i foreningens verksted i havna. Det blir derfor helst en brannforsikring. Foreningen har imidlertid ikke forsikring som dekker annet enn eget innbo. Jeg har spurt de meste kjente forsikringsselskap om slik forsikring. Først Gjensidige hvor jeg har alle mine forsikringer (bil, båt og hus), men de kunne dessverre ikke tilby forsikring av dieselmotoren (og det synes jeg er veldig dårlig!). Ingen av de andre jeg har spurt kunne heller ikke (If, Tryg, Frende). Ett selskap kunne vurdere slik forsikrign hvis jeg flyttet alle mine forsikringer. Det er vel bare sånn der er, men jeg har nå nettopp hatt en gjennomgang og flyttet båtforsikringen til Gjensidige. Så ikke aktuelt med ny flytting nå.

Noen der ute som vet om forsikringsselskap som påtar seg å forsikre dieselmotoren?

Link to post
Share on other sites

Kanskje ikke helt sammenlignbart dette, men jeg fikk dekket tyveri + skade da jeg hadde innbrudd i båten. Det var innboforsikringen på boligen som dekket dette. Hadde forsikring på båten også, men valgte å bruke innboforsikring da egenandel var mindre, men det var ikke samme forsikringsselskap på de to forsikringene.

Jeg var ikke klar over at innboforsikringen også gjalt båten , men det gjorde den altså, mot brann og tyveri, selv om båten lå på sjøen når dette skjedde.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...