Jump to content

Mamba 341, valg av Gennaker


kenule

Recommended Posts

Noen som kan si meg hva som er riktig dimensjon/mål på Gennaker til en Mamba 341?

Har aldri seilt med Gennaker før, men det ser veldig gøy ut.

Er på utkikk etter en brukt Gennaker. 

Mambaen vår har mastheadrigg hvist det betyr noe?

Basic information 

http://www.yachtdatabase.com/app/yylist.jsp?boattype=mamba+341&loafrom=&loato=&fm=m&widthfrom=&widthto= 

 

Kenneth

Redigert av kenule (see edit history)
Link to post
Share on other sites

hvis du går på seiling.org, så kan du søke opp NOR5887 under "båtdata". Ser denne har en gennaker målt inn, og du kan sjekke de målene jfr det som måtte være å få kjøpt brukt. Ellers er det jo litt ulike egenskaper avhengig av hvordan de er sydd, vanligst er vel å velge en A2 for cruising. Tenker du ha den på rull eller strømpe? 

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Jeg har en Furlstrom, gennaker på rull fra Elvström. Er et slags forstag i forliket på den, så det er bare å feste, heise, og rulle ut. Veldig lett å ta inn/ut i lett vind, og det er jo gjerne det man har et slikt seil til. Den tar ganske mye plass å stue, det stive forliket bidrar nok til det.

 

Den på videoen ser veldig lik ut.

Redigert av Siglo (see edit history)

A ship in port is safe; but that is not what ships are built for. Sail out to sea and do new things. -Grace Hopper

Link to post
Share on other sites

Dette med hvor mye plass det tar å oppbevare med eller uten rullesystem er jo litt vesentlig. Hvist det fungerer like greit med bare strømpe.

Hva er egentlig riktig lengde på forlik og underlik på Gennaker til en Mamba 341.

Eg det noen spesielle max/min mål? Ser at forstaget mitt skal være ca.14m og masten P=11,85   

http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=6161  

Redigert av kenule (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...