kenule Startet 29.September.2015 Link til dette innlegget Startet 29.September.2015 (redigert) Noen som kan si meg hva som er riktig dimensjon/mål på Gennaker til en Mamba 341? Har aldri seilt med Gennaker før, men det ser veldig gøy ut. Er på utkikk etter en brukt Gennaker. Mambaen vår har mastheadrigg hvist det betyr noe? Basic information http://www.yachtdatabase.com/app/yylist.jsp?boattype=mamba+341&loafrom=&loato=&fm=m&widthfrom=&widthto= Kenneth Redigert 29.September.2015 av kenule (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 29.September.2015 Link til dette innlegget Svart 29.September.2015 hvis du går på seiling.org, så kan du søke opp NOR5887 under "båtdata". Ser denne har en gennaker målt inn, og du kan sjekke de målene jfr det som måtte være å få kjøpt brukt. Ellers er det jo litt ulike egenskaper avhengig av hvordan de er sydd, vanligst er vel å velge en A2 for cruising. Tenker du ha den på rull eller strømpe? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
kenule Svart 29.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2015 (redigert) Hadde sett for meg strømpe. Det ser vertfall veldig enkelt ut å håndtere. Redigert 29.September.2015 av kenule (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 29.September.2015 Link til dette innlegget Svart 29.September.2015 Min erfaring med strømpe er at det er enkelt når alt går som det skal, men noe dritt når strømpa hekter i toppen og noen må heises opp for å løse floka. Min antagelse er at rull er mye enklere. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
kenule Svart 29.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2015 (redigert) Hvordan fungerer dette rullesystemet til Gennakere ved inn/ut rulling, må man ha et ekstra forstag med furlingsysteml? Redigert 29.September.2015 av kenule (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kenule Svart 29.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2015 (redigert) Ser jo veldig ryddig ut med gennakeren på rull her: Redigert 29.September.2015 av kenule (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Siglo Svart 29.September.2015 Link til dette innlegget Svart 29.September.2015 (redigert) Jeg har en Furlstrom, gennaker på rull fra Elvström. Er et slags forstag i forliket på den, så det er bare å feste, heise, og rulle ut. Veldig lett å ta inn/ut i lett vind, og det er jo gjerne det man har et slikt seil til. Den tar ganske mye plass å stue, det stive forliket bidrar nok til det. Den på videoen ser veldig lik ut. Redigert 29.September.2015 av Siglo (see edit history) Sitér dette innlegget A ship in port is safe; but that is not what ships are built for. Sail out to sea and do new things. -Grace Hopper Link to post
kenule Svart 29.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2015 (redigert) Dette med hvor mye plass det tar å oppbevare med eller uten rullesystem er jo litt vesentlig. Hvist det fungerer like greit med bare strømpe. Hva er egentlig riktig lengde på forlik og underlik på Gennaker til en Mamba 341. Eg det noen spesielle max/min mål? Ser at forstaget mitt skal være ca.14m og masten P=11,85 http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=6161 Redigert 29.September.2015 av kenule (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 29.September.2015 Link til dette innlegget Svart 29.September.2015 sjekk innlegg #2 for å finne mål... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
kenule Svart 29.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2015 (redigert) Fant svaret her: http://nsdnn.northsails.com/RADUploads/StandardGennakerProductsheets_DK.pdf Redigert 29.September.2015 av kenule (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.