Bårdp Svart 8.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2015 Reidar har du en 40 motor du skal selge? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kristoffer ander Svart 9.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2015 såvidt jeg kan skjønne så er MD29 ( likhet med etterfølgeren MD32) basert på peugeut/indenor blokk. Den er nok mindre og lettere enn 40 blokka Tamd40b har vel også vel doble effekten -> det må beregnes om gir/aksling osv tåler det ekstra dreiemomentet Vet ikke hvor jeg kan få tak i pakning sett til vp md29 da? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
hanto1 Svart 9.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2015 Hadde aldri tatt kostnad og bry med og sette inn en 30 år gammel 40 motor. Hvor lenge man får deler til disse vet ingen. 40 motorene har vært OK men langt i fra problemfrie. Sett inn noe nyere kurant eller gjør deg selv tjensesten og selg båten som et prosjekt med defekt motor. Motorbytte er alltid omstendelig, gjør man først jobben byttes ofte akselanlegget med hylse , propell etc. kostnad 10-20K Noen ganger må vinkelen også justeres på propellanlegget med påfølgende støp og styr. Enhver som har byttet noen motorer vet at det alltid blir noe ekstra jobb og utstyr som må byttes som båteieren ikke har tatt høyde for. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kweelhouse Svart 9.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2015 Hei! Jeg har selv satt inn en TMD40A fra 1978 i båten min, (Byttet ut en MD21B) som nå har fungert helt greit i 7 år. Som hanto 1 skriver, så blir det mye jobb. Det ble mye mer enn jeg forestilte meg. Motoren betalte jeg 15000 kroner for, da med dårlig startmotor og utslitte motorlabber. Den var også tungstartet, dette var heldigvis bare glødepluggene som var dårlige. Jeg byttet hylse/hylserør, propell, eksosslange, lyd demper og eksosgjennomføring. Jeg satte in Pyhtondrive CVA ledd for å slippe noe særlig oppretting av motoren. Kostnaden med motorskiftet blir ganske høy til slutt selv om man setter inn gammel motor, så det er like greit å legge i endel ekstra for å få en nyere motor. Noen pakninger er å finne på denne linken: http://www.keypart.com/volvo-penta/diesel-engine/md29/19671968 Her er også en link angående din motor: http://www.indenor-retro.de/wellcome.html Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kristoffer ander Svart 9.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2015 Hei! Jeg har selv satt inn en TMD40A fra 1978 i båten min, (Byttet ut en MD21B) som nå har fungert helt greit i 7 år. Som hanto 1 skriver, så blir det mye jobb. Det ble mye mer enn jeg forestilte meg. Motoren betalte jeg 15000 kroner for, da med dårlig startmotor og utslitte motorlabber. Den var også tungstartet, dette var heldigvis bare glødepluggene som var dårlige. Jeg byttet hylse/hylserør, propell, eksosslange, lyd demper og eksosgjennomføring. Jeg satte in Pyhtondrive CVA ledd for å slippe noe særlig oppretting av motoren. Kostnaden med motorskiftet blir ganske høy til slutt selv om man setter inn gammel motor, så det er like greit å legge i endel ekstra for å få en nyere motor. Noen pakninger er å finne på denne linken: http://www.keypart.com/volvo-penta/diesel-engine/md29/19671968 Her er også en link angående din motor: http://www.indenor-retro.de/wellcome.html Blir nok heller og få tak i pakning sett til den motoren som står i båten:) og heller bytte bare gir siden den mest sannsynlig er ifra en bensin motor som sto i båten føre jeg kjøpte den. Men den nederste liten du ga meg får jeg takk i pakning sett der? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kristoffer ander Svart 9.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2015 Hei! Jeg har selv satt inn en TMD40A fra 1978 i båten min, (Byttet ut en MD21B) som nå har fungert helt greit i 7 år. Som hanto 1 skriver, så blir det mye jobb. Det ble mye mer enn jeg forestilte meg. Motoren betalte jeg 15000 kroner for, da med dårlig startmotor og utslitte motorlabber. Den var også tungstartet, dette var heldigvis bare glødepluggene som var dårlige. Jeg byttet hylse/hylserør, propell, eksosslange, lyd demper og eksosgjennomføring. Jeg satte in Pyhtondrive CVA ledd for å slippe noe særlig oppretting av motoren. Kostnaden med motorskiftet blir ganske høy til slutt selv om man setter inn gammel motor, så det er like greit å legge i endel ekstra for å få en nyere motor. Noen pakninger er å finne på denne linken: http://www.keypart.com/volvo-penta/diesel-engine/md29/19671968 Her er også en link angående din motor: http://www.indenor-retro.de/wellcome.html Blir nok heller og få tak i pakning sett til den motoren som står i båten:) og heller bytte bare gir siden den mest sannsynlig er ifra en bensin motor som sto i båten føre jeg kjøpte den. Men den nederste linken du ga meg får jeg takk i pakning sett der? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kweelhouse Svart 9.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2015 Blir nok heller og få tak i pakning sett til den motoren som står i båten:) og heller bytte bare gir siden den mest sannsynlig er ifra en bensin motor som sto i båten føre jeg kjøpte den. Men den nederste linken du ga meg får jeg takk i pakning sett der? Du kan prøve å kontakte de per e-post så får du vel svar på det. Det du har er vel en Indenor DTP 92, kan tenke meg til at denne motoren har blitt brukt i mindre busser og lastebiler Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kristoffer ander Svart 10.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Oktober.2015 Du kan prøve å kontakte de per e-post så får du vel svar på det. Det du har er vel en Indenor DTP 92, kan tenke meg til at denne motoren har blitt brukt i mindre busser og lastebiler Og en ting til:) hvordan finne jeg ut åssen gir jeg skal ha til motoren? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kweelhouse Svart 11.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2015 Hei igjen! Det er forskjellige faktorer som avgjør hvilket gear du bør ha: Båtens vekt Lengde i vannlinje Motoren effekt Motorens max turtall Propell stigning,diameter og antall blader Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kristoffer ander Svart 11.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2015 (redigert) Hei igjen! Det er forskjellige faktorer som avgjør hvilket gear du bør ha: Båtens vekt Lengde i vannlinje Motoren effekt Motorens max turtall Propell stigning,diameter og antall blader Daså:? så holder ikke og si jeg har fjord 27 og motoren er 92hk max turtall 4000? og 3 blad propell. Redigert 11.Oktober.2015 av Kristoffer ander (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kweelhouse Svart 12.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2015 Daså: så holder ikke og si jeg har fjord 27 og motoren er 92hk max turtall 4000 og 3 blad propell. Det gjør nok ikke det, hvis du har båten på land så er diameter og stigning stemplet inn på propellen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.