Jump to content

Leyland starter ikke, råd til feilsøking?


AndersReve

Recommended Posts

I dag skulle teinene settes, men min til nå veldig stabile Leyland som har hostet seg i gang ukentlig siden jeg kjøpte den i mai, ga ikke antydning til "gnist".

 

Det er 15 grader ute og den har stått i under én uke. Når jeg gløder trekker den strøm.

 

Hvordan ville du feilsøkt?

Link to post
Share on other sites

Sjekk at stopp hendelen er helt tilbake.  Kan det være luft i dieseltilførselen. Har du prøvd å lufte.

Tette dieselfilter ?  Helt sikker på at glødinga fungerer. Har du en slik glødeannretning i innsuget som brenner med lys lue, kan du ta av 

luftfilteret og se om det brenner.

"Spreke" nok battereier.  Sjekke kobling på starteren.

Link to post
Share on other sites

Litt smått med opplysninger her. Leyland er ofte det samme som er bedre kjent som BMC. I tillegg til det som allerede SoBo har nevnt ville jeg prøvd å pumpe med håndpumpa rett før start. Dieselen kan sige tilbake til tanken når den har stått ei stund, og da kan den være nokså håpløs. Kan jo være håndpumpa(fødepumpa) også, men det bør du merke hvis du prøver å lufte den.

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...