Bømlafjord Startet 3.Oktober.2015 Link til dette innlegget Startet 3.Oktober.2015 (redigert) Har kjøpt dette båtovertrekket fra Biltema, så båten blir stående på henger ute i vinter. Hvordan lagre min 17 fots båt med trekk på best måte med tanke på fuktighet, snø og vind? Ut fra bildet ser det ut som trekket er ganske tett og dermed lite lufting. Midtkonsollen blir ikke demontert, så tenker kanskje å legge en plank fra konsoll til baug for at snøen skal ha fall til å renne av. Noen som har testet ut trekka? Holder det en vestlands vinter eller bør jeg ha en skikkelig presenning klar når denne henger i tretoppene Redigert 3.Oktober.2015 av Bømlafjord (see edit history) Link to post
Popeye70 Svart 3.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2015 Har kjøpt dette båtovertrekket fra Biltema, så båten blir stående på henger ute i vinter. Hvordan lagre min 17 fots båt med trekk på best måte med tanke på fuktighet, snø og vind? Ut fra bildet ser det ut som trekket er ganske tett og dermed lite lufting. Midtkonsollen blir ikke demontert, så tenker kanskje å legge en plank fra konsoll til baug for at snøen skal ha fall til å renne av. Noen som har testet ut trekka? Holder det en vestlands vinter eller bør jeg ha en skikkelig presenning klar når denne henger i tretoppene Jeg kjenner ikke dette trekket spesielt, men det ser ut som du bør se etter litt "løft" under presenningen også bak konsollen. Det er bra potensiale for å lage basseng og samle vann og snø bak der hvis presenningen er litt "slapp i fisken"... SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Teerex Svart 3.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2015 (redigert) Tråd om ca det samme her https://baatplassen.no/i/topic/122400-tips-for-vinteropplag-av-båt-i-hage/ Istedenfor en planke kan du evt. spenne opp en lastestropp fra baugen og bakover. Men trekket tåler ikke mye snø og regn før det synker sammen. Redigert 3.Oktober.2015 av teerex (see edit history) Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Bømlafjord Svart 3.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2015 Takk for raske svar! Der var jo en tråd med mange gode svar ja . Lastestropper var smart, skal prøves ut både foran og bak konsoll. Link to post
-morten- Svart 4.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2015 Har båten i naust men tar av kalesjen og setter på et slikt trekk for å unngå støv. akkurat litt for lite til 19-20 fots båt. Tror ikke det er egna for mye vær vind og snø, men for overtrekk på innendørslagring er det helt ok Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
R.O Svart 5.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2015 Biltema sitt bruker jeg til daglig om sommeren (Båten står på land) for å beskytte mot løv, sol, regn og annet rusk. Funker sikkert helt OK også til vinterlagring, spørs hvor opptatt du er av å bevare båten best mulig, selv pakker jeg den godt inn for vinteren. Legg en planke fra vindskjerm og til baugen, så får du litt fall (se bilde), ellers vil den fort fylle seg med vann og snø. La planken stikke litt ut fra baugen, så får du lufting, lag også litt åpning bak. Lufteventilene som er sydd i trekket er bare til pynt... Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn