Jump to content

Polering Båt


ohenrikh

Recommended Posts

Jeg har ikke fått den enda (kjøpt i Bergen, så blir hentetur i påsken til oslo). Mangler ankervinsj akter på den, så lurer litt på hvordan vinsjen er festet på innsiden. Jeg må trolig flytte varmtvanntanken også noe (da den står på siden av styrbord motor).

Link to post
Share on other sites

Med fare for å ytterligere bidra til å spore av denne debatten: Det er så trang baki der som vinsjen er originalmontert at det nesten ikke er mulig å få tatt bilde av den.
Jeg har skrudd min ut (og inn igjen) så jeg vet. Det var mildt sagt en helv..... jobb. Var helt sikkert kurant å montere før motorene var på plass men umulig å komme til i ettertid. Skal se om jeg får tredd kameraet inn bak på innersiden av styrbord motor i helgen og ta noen bilder jeg kan sende deg.
For å komme til må du sette deg ned med ryggen mot styrbord skuteside, legge deg ned samtidig som du vrir deg over på ryggen og ake deg liggende bakover (over flapspumpa). Når hodet skaller i bakveggen kan du reise deg opp i sittende og begynne og måle/bore/skru med hendene over hodet bak deg til styrbord.

Har du over middels BMI er det fare for at du sitter fast og ikke kommer ut igjen - hvis du har kommet inn :giggle: 
Vil nesten påstå at det er umulig å komme til for å bore festehull der i ettertid, så jeg vil anbefale deg å vurdere utvendig montering selv om det ikke er like pent.

 

For å bidra litt til strengen også, så har jeg brukt Meguiars One Step + Pure Wax på "solsiden" i vår og TC Nano på "skyggesiden". (Gikk tom og måtte bruke det jeg fikk tak i). For å si det kort, så er jeg blitt helfrelst Meguiars fan. Så like fint ut som på bildene til Windy37GM over her og har holdt seg overaskende bra gjennom sommeren. Planen er å ta en omgang med samme før innedørs vinteropplag hvis været tillater det før landsetting. Ser ingen grunn til å gjøre noe mer enn dette.

Link to post
Share on other sites

ja.. såpass ja..spørs om jeg ikke må finne meg en småvokst mekaniker da. Kan ikke helt se for meg et "liv" uten ankervinsj bak...

Avsporing igjen.. men trenger kanskje ikke montere vinsjen akkurat der den ble montert på fabrikk? I min forrige båt, en Sunseeker 35 SanRemo, som er veldig lik GM37 i oppbygning, monterte jeg vinsjen litt lenger inn i båten. Veldig kraftig bygget disse Sunseekerene, skrudde vinsjen fast på brakett rett i veggen på U-sofaen bak. Braketten til Quick ankervinsjer kan monteres begge veier, så jeg monterte motsatt vei av hva som er "normalt"

 

Også må jeg jo si at jeg er veldig fan av Miguars One Step Compound og Wax  :smiley:  På sommer`en når vi er på ferie går jeg over overbygget med Gelcoat Nano Extract Sealer fra Feldten marine, utrolig lett å jobbe med for hånd og kanon resultat! Selges på bla Bestmarin. Nano Extract Sealer tar også vanskelige flekker i Gelcoat, et produkt jeg har blitt avhengig av, BåtMagasinet skamroste produktet i test. :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...